Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Het bos.

Ga naar beneden 
3 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 19  Volgende
AuteurBericht
Emma




Aantal berichten : 615
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptywo jul 31, 2013 9:17 am

'Ik betwijfel het,' reageerde een van hen, 'ik denk dat je het een stuk liever zelf uitzoekt dan dat je wacht tot ik je het antwoord geef.' Hij richtte zich nu op de andere kant van de cirkel, zodat Emma zijn gezicht niet meer kon zien. 'Als je dat graag wilt,' antwoordde een van de andere Emma's, toen hij vroeg of degenen die hij al als verkeerd had aangewezen niet konden verdwijnen en de kopieën die hij al ontmaskerd had vervaagden. Echter bleef de rest niet staan waar ze stonden, ze kwamen wat dichterbij zodat ze nu een iets kleinere cirkel om Aiden heen vormden en zich nu allemaal op een iets andere plek bevonden. 'Zo beter?' Hij had zich al tot een van de illusies gericht, vroeg haar nu waarom ze nog niets had gezegd, en ze glimlachte even flauwtjes voor ze hem antwoordde. 'Jij bent er toch om dat uit te zoeken?' De echte Emma keek gespannen toe vanachter zijn rug, al kon ze natuurlijk niet echt zien hoe hij reageerde nu ze aan de verkeerde kant stond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptydo aug 01, 2013 6:36 am

'Hm,' begon hij met een veelbetekenende blik, 'je kent me blijkbaar beter dan ik dacht,' vervolgde hij zijn zin en knipoogde naar de Emma die hem het laatste geantwoord had. Hij wist niet of het een kopie of de echte was, maar de echte zou het wel zien en beseffen dat het voor haar bedoeld was. Degene die hij al ontdekt had verdwenen en de anderen zetten een stap naar voor, zodat ze allemaal nog dichter bij hem in de buurt stonden. Hij wilde een stap achteruit zitten, omdat hij het eerlijk gezegd een beetje eng vond dat ze allemaal zo synchroon dichterbij kwamen staan, maar natuurlijk stonden er achter hem ook Emma's. Hij was omsingeld. 'Nu doen jullie me denken aan van die enge robots,' zei hij toen ze vroeg of het zo beter was. 'Maar ja, misschien is het zo wel beter.' Hij zweeg weer en wilde weer rondlopen, maar kwam tot het besef dat dat eigenlijk niet nodig was. 'Natuurlijk,' antwoordde hij en rolde even met zijn ogen. Ze zou het helemaal niet zeggen, ook geen kleine hint die naar de oplossing zou leiden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyvr aug 02, 2013 1:31 am

De Emma waar hij naar geknipoogd had glimlachte even, al verscheen er een frons op haar gezicht toen hij het over "enge robots" had. 'Ik wil je niet bang maken,' zei ze vlug, zichzelf ervan weerhoudend op dit moment te gaan vragen wat robots überhaupt waren. Nou, als het het woord "eng" ervoor had kon het niet al te best zijn, dat wist ze wel. 'Ach, denk er zo over,' ging een ander geamuseerd verder, in een poging hem toch een beetje moed te geven, 'als het je nu, zonder mijn hulp, lukt om de echte te vinden mag je nog trotser zijn op jezelf.' Ook al was ze de helft van de tijd ontzettend zenuwachtig dat hij niet de juiste zou uitkiezen of iets anders zou doen waardoor ze helemaal van de kaart raakte, de andere helft vond ze het eigenlijk ook wel een beetje leuk om hem te zien zoeken en afstrepen, leuk om te zien hoe hij ermee omging als haar illusies niet alleen wandelen door steden en van wolken afspringen was. Het was niet alleen een test voor haar, maar ook voor hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyvr aug 02, 2013 7:56 am

Ze had geluk gehad dat hij net met zijn rug naar de echte Emma stond, want de frons had hij niet opgemerkt. 'Dat weet ik wel,' antwoordde hij toen ze vlug zei dat ze hem niet bang wilde maken en zijn vingers gingen even afwezig geruststellend over haar arm. Als de echte Emma hem kon laten afzien, kon hij dat ook want hij wist dat deze beweging haar ofwel jaloers maakte of wel afleidde. Ze vervolgde haar woorden door hem een beetje moed in te spreken. 'Ik denk dat je daar gelijk in hebt,' lachte hij. 'Ik zal heel trots zijn en heb bewezen dat ik je echt wel overal uit herken.' Hij glimlachte even in zichzelf. 'En dan zal ik nog een manier moeten vinden om jou eens te testen,' zei hij geamuseerd. Hij hield de Emma's rondom zich in de gaten en draaide af en toe rond zodat hij iedereen kon zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyvr aug 02, 2013 10:27 am

Hij wist dat het iets met haar zou doen als hij een van hen aan zou raken, hij wist het en hij gebruikte het. Emma boorde haar nagels in de palm van haar hand toen ze die even tot een vuist balde, vooral om zichzelf erbij te houden. Laat je nou niet afleiden! Maar het was zo lastig toen hij de zachte aanraking op de arm van de ander zag en zich precies voor de geest kon halen hoe het voelde en ze haatte het dat ze het niet echt kon voelen. Pas toen hij haar illusie losliet kon ze zich weer een beetje ontspannen en kreeg ze het voor elkaar te glimlachen. 'Ik geloof in je,' antwoordde ze, eveneens lachend. 'Ja? En hoe zou je dat willen gaan doen?' Ze had geen idee hoe hij haar zou moeten gaan testen. Voor hem zou het sowieso waarschijnlijk moeilijker worden dan voor haar. 'Trouwens, je test me nu ook,' vervolgde ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyvr aug 02, 2013 9:00 pm

De Emma die hij net had aangeraakt reageerde ook anders dan normaal op zijn aanraking, het duurde zelfs veel te lang voor ze reageerde, dus wist hij dat deze ook niet echt was. Al besloot hij er niets van te zeggen, hij had op deze manier al een Emma ontmaskerd. Hij besefte dat het op deze manier heel gemakkelijk zou gaan als hij dat zou willen. Opnieuw sprak ze uit dat ze in h em geloofdeen hij vroeg zich af hoeveel daarvan waar was, ze was zelf ook bang dat het hem niet zou lukken. 'Geen idee,'antwoordde hij lichtjes teleurgesteld, 'ik kan helaas geen illusies opwekken.' Ze zei iets dat zijn nieuwsgierigheid trok. Op welke manier kon zij nu getest worden als zij degene was die de touwtjes volledig in handen had? Hij keek de Emma naast degene die hij stiekem ontmaskerd had aan met een verwardeblik. 'Hoe kan ik jou nu testen?' vroeg hij nieuwsgierig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyvr aug 02, 2013 9:50 pm

'Nou,' antwoordde een van de Emma aan zijn andere kant, die er strategisch voor zorgde dat de echte Emma zo zijn gezicht weer zou kunnen zien, wat altijd beter was dan in onwetendheid zitten, 'je test me op een andere manier. Het wordt voor jou inderdaad waarschijnlijk erg lastig om me met hetzelfde soort test te testen, maar ik bedoelde dat je ervoor zorgt dat ik mijn best moet doen. De dingen die ik hiervoor heb gedaan waren redelijk simpel, maar hier moet ik echt opletten, ik moet zorgen dat ik me goed blijf concentreren en mijn hoofd erbij houden...' En dat maak je me nog erg lastig ook, dacht ze er achteraan. Ze dacht eerlijk gezegd niet dat hij het voor elkaar zou kunnen krijgen eenzelfde soort test met haar te doen als zij nu met hem deed, maar dat zei ze maar niet hardop, voor het geval hij het toch op de een of andere manier zou doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyza aug 03, 2013 8:09 am

Aiden wachtte geduldig af terwijl één van de Emma's achter zich begon te praten. Hij draaide zich om zodat hij degene die aan het praten was kon aankijken. 'Oh, dat soort test,' antwoordde hij toen hij begreep wat ze bedoelde. 'Dan nog, ik ga nooit weten of je me zou herkennen uit elf Aidens,' zei hij vervolgens. Het was jammer, maar ja. Misschien zou zij het nog beter kunnen, aangezien Emma waarschijnlijk nog beter dan hij was in het herkennen van de kleinste details, ook al had hij het voordeel dat hij zichzelf heel erg goed kende. Hij moest glimlachen toen ze zei dat ze zich moest concentreren en haar hoofd erbij houden. 'Dus daarmee bedoel je dat je je moet proberen concentreren als ik je zo aanraak,' zei hij. 'Wacht maar, als ik de echte jij zo zou aanraken zouden alle illusies meteen verdwijnen,' vervolgde hij met een geamuseerde glimlach om zijn lippen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyza aug 03, 2013 8:31 am

'Waarschijnlijk niet, nee,' antwoordde Emma, misschien stiekem ook wel een beetje blij daarmee, want ze zou de hele tijd ontzettend bang zijn dat ze de verkeerde misschien uit zou zoeken. Er ontstond nu ook een klein schuldgevoel, dat ze het zelf zo verafschuwde maar het niet erg vond hem eraan bloot te stellen. Hij liet het onderwerp echter varen en merkte erg terecht op dat ze zich extra moest concentreren als hij haar aanraakte. 'Nou, dat is dan je manier om te checken of je de echte Emma te pakken hebt,' zei een van haar dubbelgangers glimlachend. Ze wist dat hij gelijk had. Als hij ook maar wat dichterbij stapte dan hij daarvoor had gedaan, haar iets meer zou aanraken, haar zou kussen, zou ze zo van de wereld zijn dat ze de illusie hoogstwaarschijnlijk onmiddellijk zou laten varen omdat het gewoonweg op de tweede plek kwam in haar hoofd. En dat terwijl ze heel erg zou weten dat het niet echt was. Misschien wilde ze zo graag geloven dat het wel zo was dat het ook bijna zo zou voelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyza aug 03, 2013 8:54 am

Aiden glimlachte naar haar. 'Jammer, maar ik denk wel dat het je uiteindelijk zou gelukt zijn. Ik zou het trouwens uit medelijden gewoon opgeven zolang het duurt en alle niet-Aidens felblauw haar geven zodat je mij meteen vind.' Het was ergens een subtiele tip geweest, maar ook hij ging er niet op verder. Het begon een beetje vermoeiend te worden om zich telkens te moeten draaien als er een andere Emma begon te spreken, hij zag ook elke keer hetzelfde, dezelfde uitdrukkingen, dezelfde bewegingen, hij miste al de lach die ze had als hij iets zei dat ze grappig vond, nu leken het allemaal robots, de échte inclusief. 'Eigenlijk is het een oneerlijke manier tegenover jou,' zei hij zachtjes. 'Ik mag die dus eigenlijk niet gebruiken.' Hij vond het ook echt niet eerlijk tegenover Emma, het was een compliment dat ze zo afgeleid werd van hem, maar het was verkeerd om dat tegen haar te gebruiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyza aug 03, 2013 9:07 am

Emma moest even lachen toen ze dat hoorde. Als hij echt, echt wanhopig zou worden zou ze hem waarschijnlijk ook niet lang willen laten zoeken, maar omdat hij nu al had gezegd dat hij wel een idee had over wie de echte was, daarbij haar ook had aangewezen, vond ze dat hij het nog even mocht proberen, kijken of hij haar ook echt uit zou gaan kiezen. Na zijn volgende opmerking keek ze hem even een beetje berekenend aan. 'Weetje?' zei ze nadat er een korte stilte was gevallen, besluitend dat ze hem best mocht "belonen" omdat hij zo eerlijk wilde spelen. 'Ik vind dat je hem mag gebruiken, maar alleen bij degene waarvan je denkt dat het de echte is, om erachter te komen of je gelijk hebt. Je mag het niet gebruiken om de anderen af te strepen totdat je de echte vindt.' Ze keek hem even aan en glimlachte toen, deels om hem te bemoedigen, deels omdat het Aiden was en het moeilijk bleef niet even te glimlachen als ze hem aankeek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyza aug 03, 2013 9:17 am

Er viel een stilte tussen hen en hij na even de tijd om de verschillende Emma's elk afzonderlijk aan te kijken, zoeken naar foutjes of dingen die vergeten waren, maar opnieuw was alles aan het uiterlijk perfect nagebootst. Hij keek opnieuw of de kleuren in het haar juist waren, maar ze had dit duidelijk aangepast en nu kwam het overeen met de echte versie. Ze begon te spreken en hij keek haar nieuwsgierig aan, de Emma die sprak toch. 'Dus je geeft me toestemming om het vermoeden te kussen?' vroeg hij nieuwsgierig. Hij wilde het meteen uittesten omdat hij wist dat het de echte zou ontmaskeren, maar opnieuw voelde hij een knagende angst dat het de verkeerde zou zijn. Dat hij niet zijn eigen Emma zou kussen maar een valse, en dat de echte gekwetst zou zijn. 'Wat als je niet de juiste bent? Ga je dan boos zijn?' vroeg hij aarzelend. 'Want zoals ik al zei had ik een vermoeden, maar ik ben bang dat ik verkeerd ben.' Ondertussen was zijn stem al bijna een fluistertoon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyza aug 03, 2013 9:23 am

Emma knikte langzaam. 'Ja. Als jij vindt dat je er zeker genoeg van bent heb je toestemming,' antwoordde ze glimlachend. Het was vreemd om hem ergens toestemming voor te geven, zeker als het ging om haar kussen. Maar toen zag ze zijn blik veranderen in een aarzeling, en even later vertelde hij wat hem dwarszat. Ze had het eigenlijk wel kunnen verwachten omdat ze er zelf ook mee in haar maag had gezeten. Zij en Aiden leken in dat opzicht wel op elkaar, constant bezorgd over wat de ander zou denken. 'Natuurlijk niet,' verzekerde ze hem duidelijk, 'ik zou misschien een beetje jaloers zijn op mezelf, maar natuurlijk zou ik niet boos op je zijn. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen.' Ze was überhaupt nog nooit echt boos geweest op iemand, maar het worden op Aiden leek bijna onmogelijk in haar hoofd. 'Als jij denkt dat je er zeker genoeg van bent mag je het proberen,' herhaalde ze opnieuw, haar stem iets zachter en met een geruststellende ondertoon dit keer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyza aug 03, 2013 9:42 am

Aiden glimlachte naar haar toen ze hem toestemming had gegeven om haar te kussen. Ze wachtte even voor ze hem antwoord gaf en hij wist dat het even tijd nodig had om het antwoord te zoeken dat hem het meest zou geruststellen, want zo was Emma. Hij vond het raar toen ze zei dat ze jaloers zou zijn op zichzelf, een zin die hij nog nooit iemand had horen zeggen. 'Je weet toch dat ik alleen de echte Emma goed zou kussen?' vroeg hij. 'Ik zou het meteen merken aan je reactie of je de echte bent of niet.' Hij glimlachte even. 'Maak je geen zorgen, ik ga ook alleen maar voor het echte werk,' lachte hij. Hij keek haar nieuwsgierig aan toen ze zei dat ze niet boos zou kunnen zijn. 'Zou je het niet kunnen omdat je niet weet hoe dat voelt? Of omdat je niet boos kan zijn op mij of in het algemeen?' vroeg hij. 'Dat is trouwens het probleem, ik ben nog niet zeker genoeg.' Hij draaide een beetje naar rechts zodat hij de echte Emma kon aankijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyza aug 03, 2013 10:44 am

Emma glimlachte door zijn reactie, toen hij zei dat hij het meteen zou merken of hij de echte zij kuste of niet. Ze vond het een fijn idee dat hij haar daar blijkbaar goed genoeg voor kende. Hij leek een beetje verbaasd, maar ook nieuwsgierig toen ze zei dat ze op hem niet boos zou kunnen worden. 'Ik denk gewoon niet dat ik boos op jou zou kunnen worden,' zei ze, 'ik kan er geen reden voor bedenken.' Zo simpel leek het in haar hoofd - waarom zou ze boos worden als daar helemaal geen reden voor was? Het was gewoon niet logisch. Ze zag niet in at mensen in hun boosheid niet meer naar echte redenen zouden zoeken om boos te zijn - misschien kwam dat juist wel omdat ze niet wist hoe het voelde. Haar gedachten bleven hangen terwijl hij al veel verder was. Hij leek toch nog te twijfelen, wat ze wel kon begrijpen. 'Uiteindelijk zul je toch moeten kiezen,' zei ze zacht, hem kort aankijkend. 'Als je niets meer kan vinden zul je toch op je instinct af moeten gaan.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyzo aug 04, 2013 4:03 am

Aiden moest hardop lachen toen Emma zei dat ze niet boos op hem zou kunnen woren. 'Maak je geen zorgen, op een dag komt dat wel eens. En omgekeerd misschien ook.' Al had Emma niet zoveel te vrezen, hij was niet iemand die snel boos werd op anderen. Hij was nog steeds niet helemaal zeker, maar hij wist dat hij anders toch zou blijven zoeken, wat de twijfels alleen maar zou laten toenemen. Hij bleef nog even staan voor hij zichzelf overtuigde en naar de Emma liep die volgens hem de echte was. Hij zette nog een stapje dichterbij tot hij maar een paar centimeter van haar verwijderd was. 'Sorry als ik ernaast zit,' zei hij luid zodat de echte het zeker gehoord zou hebben. Hij sloeg, nog steeds een beetje aarzelend, zijn arm om haar middel en keek naar haar gezicht dat zich vlak bij het zijne bevond. Hij beet zachtjes op zijn lip,beseffend dat hij niet durfde, uit angst de verkeerde te hebben en de echte zo te kwetsen. 'Ik durf niet,' fluisterde hij zachtjes en hield een beetje afstand met zijn gezicht zodat hij haar kon aankijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyzo aug 04, 2013 4:37 am

Emma zag dat het tot hem door gedrongen was dat het geen zin had om alleen te blijven twijfelen, maar tegelijkertijd bleef ze ook de aarzeling in zijn ogen zien terwijl hij naar haar toeliep. Ze had geen tijd om zichzelf toe te spreken, probeerde gewoon normaal adem te blijven halen maar de seconde dat ze zijn arm om haar middel voelde wist ze dat het eigenlijk ook weinig zin had. Zijn luide stem klonk dof in haar oren en hij stond nu zo dichtbij dat ze zijn warme adem tegen haar gezicht kon voelen. Het leek echt, maar er woelde onrust in haar hoofd, omdat ze wist dat het dat niet was, dat het niet zo zou voelen als daarvoor. Zelfs als ze initiatief zou nemen en zijn hand zou pakken zou ze het niet echt voelen, ja, ja, maar die gedachten werden weggeduwd. Er speelde een klein glimlachje om haar lippen - ze vond het lief dat hij zo voorzichtig was. 'Aiden,' mompelde ze, 'ik denk dat het wel goed zit.' Haar hand raakte die van hem even, maar de korte schok die ze gewoonlijk voelde bleef uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyzo aug 04, 2013 4:46 am

Aiden besefte dat ze niet reageerde zoals het hoorde, niet zo in de war leek zoals hij gewend was. Er was iets dat haar tegenhield. Iets dat ervoor zorgde dat ze niet zo meegaand was als gewoonlijk. Hierbij besefte hij dat hij er verkeerd in gezeten had. Dat het niet de juiste Emma was die hij kende. Ze antwoordde heel zachtjes dat ze dacht dat het wel goed zat en haar hand zocht de zijne, verstrengelde hun vingers. Nog steeds deed hij niets om haar te kussen. 'Nee, ik ben niet zeker meer,' ging hij op dezelfde zachte toon verder. Haar reactie was anders, maar de woorden en de manier hoe ze zijn naam uitsprak waren hetzelfde, wat hem nog meer deed twijfelen. 'Ik kus je niet voor ik zeker ben.' Het was ook de gedachte om een illusie te kussen dat hem een beetje zenuwachtig maakte, iets kussen dat niet echt was, hoe raar was dat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyzo aug 04, 2013 5:29 am

Hij leek terug te deinzen en de toon in zijn stem veranderde toen hij verder sprak. Haar vingers bleven afwezig met de zijnen spelen, maar het duurde even voor ze echt reageerde. Want het was nu niet alleen dat hij de juiste wilde hebben, maar de blik die hij haar gaf was anders. Alle eerdere gevoelens werden nu weggeduwd door haar bezorgdheid. 'Aiden.' Opnieuw zei ze zijn naam, maar dit keer was het dringender en haar hand hield die van hem vast. 'Als je wilt stoppen begrijp ik dat. Ik weet echt wel dat je door zou kunnen gaan maar wil je ook?' Hij had dan wel beloofd dat hij het zou zeggen, maar Aiden kennende had hij dat maar gezegd om haar gerust te stellen en dacht hij dat als zij haar grenzen wilde verkennen, hij zich daar maar voor moest opofferen. Haar ogen weigerden die van hem te laten gaan, en van de glimlach die eerder op haar gezicht had gestaan was nu geen spoor meer te bekennen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyzo aug 04, 2013 8:25 am

Haar vingers speelden afwezig met die van Aiden, iets wat hem nog wat in de war bracht. Zijn naam werd dringend uitgesproken door haar, opnieuw op de manier die enkel zij kon. Hij richtte zijn blik op haar en besefte dat er nu een uitleg zou komen. Haar hand hield hem vast, dwong hem nog meer haar aan te kijken en te luisteren. Hij keek haar verbaasd aan. 'Wat? Stoppen? Nee, dat is het niet Emma,' zei hij tegen haar. Hij glimlachte even naar haar. 'Ik was gewoon even in de war denk ik. Je reageerde niet helemaal zoals ik gewend was en ik was bang dat ik de verkeerde Emma had gekozen, maar ik denk dat ik het wel juist heb.' Haar blik hield de zijne vast en hield hem in trance. 'Echt Emma, het is niet dat ik wil stoppen. Helemaal niet zelfs,' zei hij toen hij besefte waarom ze hem zo aankeek, om te zien hoe hij zou reageren op zijn vraag, zodat ze toch kon stoppen als hij maar een seconde zou twijfelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyzo aug 04, 2013 9:05 am

Hij leek een beetje verbaasd door haar dringende woorden, maar ze zag het besef een paar seconden later in zijn gezicht. Hij sprak haar bijna meteen tegen maar ze was niet meteen overtuigd dat hij wat hij zei nu ook echt meende. Ze was helemaal niet overtuigd, zelfs, maar zijn volgende respons was zo direct, zo duidelijk dat ze weer een beetje ontspande. 'Zeker weten?' vroeg ze toch koppig, ondanks zijn antwoord, terwijl ze zowel zijn blik als zijn hand bleef vasthouden. Hij wist wat de bedoeling van haar dringende toon en priemende blik en als hij wilde kon hij daar zelfs onderuit komen, of, dat nam ze zo onderhand in ieder geval aan. Hij stond nog steeds erg dichtbij en met elke stilte drong dat opnieuw tot haar door, wat ervoor zorgde dat ze zich elke keer weer even moest terugtrekken naar waar ze was en waar ze mee bezig was, dat ze haar ademhaling moest blijven controleren en dat ze hem niet mocht laten gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyzo aug 04, 2013 9:27 am

Aiden kon zien dat ze niet overtuigd was en dat ze het misschien zelfs allemaal zou afkappen. Ze leek dan toch iets te kalmeren, al bleef haar blik hem vol vuur koppig aankijken. Hij glimlachte toen ze vroeg of hij het zeker wist en hij knikte. 'Ja, je moet je niet zoveel zorgen maken. Ik red mezelf wel,' zei hij zachtjes. Het viel hem eigenlijk nu pas op dat ze zijn hand had vastgehouden en hij keek er even naar, verstrengelde zijn vingers wat beter met die van haar. Zijn blik ging over haar gezicht en hij glimlachte even. 'Ik heb je toch niet al te jaloers gemaakt?' vroeg hij, nu met een geamuseerde glimlach om zijn lippen en liet zachtjes de vingers van zijn andere hand over haar arm gaan, zoals hij bij één van de andere Emma's had gedaan toen hij op zoek was naar de echte, en deze toen misschien ook wilde uitdagen, jaloers maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyzo aug 04, 2013 11:03 am

Emma knikte langzaam en na een paar seconden verscheen het kleine glimlachje weer op haar gezicht. Haar schouders ontspande zich en ze haalde een keer rustig adem om er zeker van te zijn dat ze gewoon kalm kon antwoorden. 'Oké,' mompelde ze uiteindelijk, hard genoeg voor hem om het te horen, maar zachter dan ze gewoonlijk gesproken zou hebben. Ze volgde zijn blik even naar hun handen, terwijl hij hun vingers weer met elkaar verstrengelde en toen ze weer opkeek stond er ook een glimlach op zijn gezicht. Ze kon zijn vingers over haar huid voelen gaan, maar het bleef toch voelen alsof er iets tussen zat, waardoor het niet hetzelfde was. Geen tinteling, helemaal niets. Ze keek weer op, wachtte even voor ze antwoordde. 'Nee,' zei ze vervolgens, met een snelle blik op de Emma's om hem heen, 'maar een heel klein beetje.' Ze glimlachte echter nog steeds om hem te laten merken dat ze het echt niet erg had gevonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyma aug 05, 2013 6:44 am

Ze leek zich eindelijk te ontspannen en Aiden glimlachte even naar haar. 'Je moet je niet altijd en over alles zo druk maken Emma. Geloof me, als ik het niet meer aankan zal je het wel aan me zien denk ik. Gek worden is nogal opvallend,' zei hij tegen haar. Hij wist dat dat de enige reactie zou zijn die hij zou hebben als hij na een tijd de realiteit niet meer van de illusie zou kunnen onderscheiden, hij zou gek worden. Haar blik was niet zoals hij het gewend was als hij haar zo aanraakte, zoals nu met de zachte streling over haar arm. 'Mag ik vragen of ik iets verkeerd heb gedaan?' vroeg hij zachtjes. Of misschien deed het haar niets meer als hij haar zo aanraakte, iets wat hij wel jammer vond. Hij vond het leuk om te zien hoe ze kippenvel kreeg als hij haar aanraakte, of soms zelfs even van de wereld was en net zo verward als hij misschien zou worden in haar illusies. Ze zei dat het maar een beetje was en de glimlach die ze gaf was om hem te tonen dat ze het niet erg had gevonden. 'Sorry,' zei hij. 'Dat was nogal oneerlijk van mij.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyma aug 05, 2013 9:35 pm

Hij zei dat ze zich niet zo veel zorgen zou moeten maken en dat ze het echt wel zou zien als hij het niet meer trok. Opnieuw knikte ze langzaam toen hij dat zei, al dacht ze nog steeds dat hij het beter van haar zou kunnen verbergen dan hij tegen haar zei. Ze had natuurlijk ook moeten weten dat hij het zou merken als ze niet zou reageren als gewoonlijk. 'Nee, nee,' zei ze vlug, en ze gaf een zacht kneepje in zijn hand. 'Aiden...' Eigenlijk zag ze er tegenop het te zeggen, want ze wist dat dat hem niet erg goed zou laten voelen, zelfs al had hij helemaal niets gedaan en was het zijn schuld niet. 'Ik voel het niet op dezelfde manier als jij,' zei ze voorzichtig, 'ik weet dat we daar alleen elkaars hand vasthouden en alles wat hier gebeurt voelt niet hetzelfde, niet zoals gewoonlijk.' Ze schudde haar hoofd toen hij zich verontschuldigde. 'Daar hoef je je toch niet voor te verontschuldigen? Uiteindelijk was ik jaloers op mezelf,' antwoordde ze glimlachend.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptydi aug 06, 2013 6:04 am

Ze knikte, wat aangaf dat ze hem geloofde of toch deed alsof. Ze ging er meteen tegenin toen hij had gevraagd of hij iets verkeerd had gedaan, haar misschien toch meer had gekwetst dan hij gedacht had. Het kneepje in zijn hand deed hem glimlachen, het was zo'n lief gebaar dat echt typerend voor Emma was. Ze zei zijn naam op een manier die hij niet graag hoorde en hij keek haar al met een beetje zenuwen aan. 'Ai, nu moet ik bang worden,' zei hij tegen haar. Ze begon heel voorzichtig te praten en hij haalde toch een beetje opgelucht adem, dat het dat maar was. 'Oh,' zei hij. 'Dan snap ik het ja, dat het niet hetzelfde is voor jou,' vervolgde hij. 'Voor mij lijkt het zo realistisch, sorry, ik had moeten weten dat het voor jou anders was.' Ze antwoordde zachtjes dat ze jaloers op zichzelf was. 'Dat klinkt raar,' antwoordde hij nog, zelf ook met een brede glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptydi aug 06, 2013 6:20 am

Even leek Aiden ontzettend nerveus toen ze zijn naam zei, maar hij haalde opgelucht weer adem toen ze hem de reden achter haar gedrag vertelde en ze was blij om te merken dat hij er verder niets van dacht, want dat was waar ze zich het meest zorgen om had gemaakt - dat ze hem onnodige zorgen zou geven. 'Het hoort ook realistisch te zijn voor jou, dus het is goed dat het zo echt lijkt,' antwoordde Emma, even opgelucht als hij. Eigenlijk was ze ook wel een beetje tevreden dat het haar gewoon lukte, en hoewel hij een aantal van haar duplicaties ontmaskerd had, had ze het hem ook niet al te makkelijk gemaakt en zelf zei hij nu ook dat het voor hem erg realistisch overkwam. 'Weet ik,' antwoordde ze lachend toen hij zei dat het nogal raar klonk, maar ondertussen hield ze zich veel meer bezig met de glimlach op zijn gezicht die ervoor zorgde dat zij ook bijna niet kon stoppen met glimlachen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptydo aug 08, 2013 7:08 am

Sorry dat het even duurde! Druk met mn werk :c
-
Aiden vond het ergens wel jammer dat het voor Emma niet zo realistisch was dan voor hem. Ze zou zich nooit zo kunnen inleven, wat het voor haar ook misschien minder leuk of interessant maakte. Hij vroeg zich langs de andere kant wel weer af waarom ze dan jaloers geworden was, als zij toch wist dat het niet echt was. 'Ja, daar heb je gelijk in. Vind jij het dan niet jammer dat dat voor jou niet zo is? ' vroeg hij nieuwsgierig. 'Hoe voelt het dan voor jou? Zijn dit soort van illusies en kijk je van bovenaf naar deze droom? Of loop je er zelf tussen?' Hij wist niet goed of ze het wel helemaal begrepen had, hij was dan ook nog steeds een beetje in de war van alle Emma's die hij rond zich had gehad. Hij glimlachte om haar weet ik en sloeg zijn armen om haar heen voor een van zijn plettende omhelzingen. 'Ach, ik ben al blij dat ik de juiste heb gegokt,' zei hij vrolijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptydo aug 08, 2013 8:21 am

Emma haalde opnieuw haar schouders lichtjes op. 'Ik vind het natuurlijk fijner om je echt bij me te hebben, maar ik red mezelf wel,' antwoordde ze, flauwtjes glimlachend. Plotseling volgden er nog meer vragen en ze moest even nadenken voor ze die kon beantwoorden. 'Het voelt alsof... er iets tussen ons inzit, waardoor ik je aanraking wel voel, maar je huid niet. Het voelt niet echt, niet zoals gewoonlijk. En ik sta gewoon hier, ik zou ervoor kunnen kiezen het vanaf een andere kant te zien als ik dat wil, maar ik vind het fijner mezelf ook een beetje te limiteren. Ik vind het fijner om alles gewoon normaal te kunnen zien,' zei ze. Ondanks dat ze het niet voelde als gewoonlijk kon Emma het niet laten haar armen ook om hem heen te slaan en hem even van dichter bij zich te trekken. Ze merkte nu pas hoeveel zijn aanraking eigenlijk met haar deed, nu ze het eigenlijk niet voelde, maar ze wilde hem niet plotseling uit de illusie trekken. 'Ik wist wel dat het je zou lukken,' zei ze glimlachend.
-
Completely understandable, sweetie. Werk gaat voor, hè? c;
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyvr aug 09, 2013 7:35 am

Aiden keek haar met een lichte glimlach aan. 'Ik had er nooit aan gedacht dat het voor jou niet zo leuk zou zijn als voor mij,' zei hij en wilde zich opnieuw excuseren, maar bedacht zich dat het dan al de zoveelste keer zou zijn. Hij keek naar haar. 'Ah dat is jammer,' zei hij zachtjes. Hij vond het nog steeds spijtig dat het voor haar helemaal anders was dan voor hem. Hij knikte begrijpend toen ze zei dat het voor haar leuker was om zich toch een beetje te kunnen inleven in de illusies die ze opwekte, om alles toch een beetje normaal te kunnen zien. Ze sloeg ondanks alles wat ze niet voelde haar armen toch om hem heen en trok hem nog dichter tegen zich aan. Hij had zelf ook geen zin om haar los te laten, dus bleef hij haar in zijn armen houden, gunde haar wel een beetje ademruimte.
-
Hm, ja maar toch. Gelukkig is het bijna gedaan en dan heb ik ook weer vakantie Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Emptyvr aug 09, 2013 9:09 am

'Daar hoor je ook niet aan te denken, jij had heel andere dingen om je druk over te maken,' antwoordde Emma, geamuseerd glimlachend, 'ik vind het niet zo erg.' Dat was niet echt waar - ze wilde hem gewoon kunnen vasthouden en kippenvel krijgen telkens als ze zijn huid voelde en zenuwachtig worden van hoe dichtbij hij bij haar kwam en ze wilde in de war gebracht worden want dat betekende dat hij er was - maar ze wilde niet dat hij zich daar slecht over zou voelen want dat was niet nodig en ze wist dat hij het wel erg zou vinden. Hij gaf haar nu weer een beetje ruimte, al liet hij haar niet helemaal los en ze ontspande een beetje en liet haar hoofd tegen zijn schouder rusten. Zij voelde het dan misschien niet goed, maar hij wel, als ze alles nog onder controle had. Na even trok ze zich een beetje terug, zodat ze hem weer normaal aan kon kijken, en er verscheen een glimlachje op haar gezicht toen ze zijn blik ving.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het bos.  - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het bos.    Het bos.  - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het bos.
Terug naar boven 
Pagina 4 van 19Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11 ... 19  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Amon-
Ga naar: