Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 De hoge berg.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18  Volgende
AuteurBericht
Viniah




Aantal berichten : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptydo jul 31, 2014 6:04 am

- Hij zei met een glimlach dat haar nog veel te wachten zou staan op vlak van eten en ze knikte, een beetje zenuwachtig bij het idee. Ze had horen vertellen dat er sommige mensen niet tegen bepaalde voedingsmiddelen konden en dat ze dan snel naar het ziekenhuis moesten omdat ze anders konden sterven. Ze hoopte dat het haar niet zou overkomen want ze was nog maar net terug in leven. Hij maakte haar duidelijk dat ze een eigen smaak zou ontwikkelen en bepaalde dingen liever ging eten dan andere, dat was nu al het geval dus ze was opgelucht dat ze hem daarin toch begreep. 'Wat eet jij het liefste?' vroeg ze aan Ben en keek hem kort aan. Ze stopten bij een rotsblok en hij ging haar voor door er met heel wat gemak af te springen, hij had dit dan ook al vaker gedaan. Vervolgens stak hij zijn hand uit en ze nam deze dankbaar aan terwijl ze zelf ook, met iets minder gemak, van het rotsblok sprong.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptydo jul 31, 2014 8:10 am

'Eh...' Daar moest Ben even over nadenken. 'Waarschijnlijk pizza. O, of mijn moeders lasagna.' Ze sprong na hem van het blok. Ze liepen verder over het pad, terwijl de bomen om hen heen dichter op elkaar kwamen te staan. De zon stond een stuk lager dan op de weg naar boven en scheen nu tussen de bladeren door, niet meer zo fel op hen neerschijnend als eerder. 'De terugweg gaat altijd wat sneller dan de heenweg, het kost minder moeite om naar beneden te lopen dan omhoog te lopen en over rotsblokken te moeten klauteren,' zei hij, om de stilte die er was gevallen een beetje op te vullen. Hij hield niet echt van stiltes, hij kreeg te snel het gevoel dat het ongemakkelijk was en dat hij iets moest zeggen om het minder ongemakkelijk te maken. 'Ik denk dat we over niet al te lang alweer beneden zijn, als ik het zo zie,' vervolgde hij met een glimlachje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptydo jul 31, 2014 8:17 am

Viniah glimlachte. 'Dat klinkt lekker, ook al heb ik geen idee wat het is,' antwoordde ze eerlijk. Haar blik ging naar de zon die al wat gezakt was en de gloed werd al een beetje meer oranje dan geel, hierbij wist ze dat de zon aan het ondergaan was en dat het straks waarschijnlijk zou donker worden. Hoe lang dat zou duren wist ze niet maar ze was blij dat er nu nog licht genoeg was. Ze moest zo al haar best doen om niet te struikelen. 'Ja, naar beneden gaan is ook iets gemakkelijker dan naar boven,' zei ze zacht, om net zoals hij het gesprek een beetje op gang te houden, ze vond het fijn om met Ben te kunnen praten. Hij zei dat ze straks snel beneden zouden zijn en ze glimlachte bij die gedachte. Ze was erin geslaagd om veilig boven én terug beneden te geraken. 'Kan jij dat eigenlijk?' vroeg ze, om terug te komen op het gesprek van het eten dat ze daarnet hadden gehad. 'Eten klaarmaken en zo?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptydo jul 31, 2014 9:05 am

'O, het is heel erg lekker! Misschien maakt ze het vanavond wel,' antwoordde hij, 'dat zullen we maar even moeten zien straks.' Ze liepen verder door het schemerlicht, terwijl de lucht langzaamaan wat grijzer en donkerder werd. Viniah vroeg hem of hij ook eten kon klaarmaken. 'Ja, ik denk dat ik meer kan klaarmaken dan de meeste jongens van mijn leeftijd. Als mijn moeder laat moet werken of nachtdiensten moet draaien kook ik voor mijn zusjes, en dan kan ik ze niet steeds magnetronmaaltijden voorzetten,' antwoordde hij met een lachje. De laatste tijd kwam het steeds vaker voor dat zijn moeder 's avonds weg was of langer werkte, en hoewel hij het vervelend vond voor haar vond hij helemaal niet erg om voor zijn zusjes te koken en ze 's avonds in bed te leggen. Nu hij erover nadacht wist hij niet zeker of zijn moeder vanavond na het eten ook weg zou moeten, maar ook daar zouden ze later wel achter komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptydo jul 31, 2014 9:28 am

Viniah glimlachte bij die woorden. Het was leuk om te zien dat hij zo enthousiast kon zijn, net zoals zij dat ook vaak genoeg was. Ze had geen idee wat magnetronmaaltijden waren, maar het klonk niet als iets positiefs. Ze fronste even omdat ze het raar vond dat hij voor zijn kleine zussen moest zorgen. Was dat normaal niet de job van de ouders? Maar misschien was het meer dan normaal dat dit gebeurde, zij had alleen de basis uitgelegd gekregen. Moest zij nog zussen hebben zou ze het ook fantastisch vinden om ervoor te kunnen zorgen, maar die had ze niet of toch niet meer. 'Misschien kan je mij ook eens wat leren koken,' bracht ze aan met een glimlach, maar nog steeds was het aarzelend omdat ze hem niet wilde dwingen met haar om te gaan. Het waren die alledaagse menselijke dingen die ze nog moest leren en waar ze zo naar uitkeek om allemaal te proberen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptydo jul 31, 2014 9:57 am

Ze leek het wel leuk te vinden dingen te horen over zijn familie, en hoe dingen eraan toegingen in het dagelijks leven. 'Natuurlijk, je vindt het vast leuk! Samen koken is ook nog eens tien keer zo geweldig als alleen koken dus ik haal er ook wat uit! Dan kom je gewoon langs als mijn moeder moet werken en dan koken we samen voor mijn zusjes en-' Hij stopte met praten en keek haar aan. 'Oké, sorry, dat ging misschien wat snel. Het kan allemaal, maar alleen als jij ook wil en er zin in hebt. Je hoeft helemaal niets, voel je niet verplicht als je je er niet gemakkelijk bij voelt of iets dergelijks,' verzekerde hij haar snel. Hij was bang dat hij iets te enthousiast was geweest met zijn ideeën en haar daarmee had laten schrikken. Even was hij stil en keek hij voor zich uit, maar na een tijdje moest hij wel opzij kijken om aan haar reactie te zien hoe erg dat was geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyvr aug 01, 2014 12:41 am

Ze kon niet anders dan zachtjes lachen toen hij zo enthousiast reageerde door te zeggen dat ze gerust kon komen helpen koken als zijn moeder aan het werk was, omdat koken met iemand veel leuker was dan alleen. Hij stopte abrupt met spreken en keek haar vervolgens aan, met een beetje en verontschuldigende blik in zijn ogen. Hij leek een beetje terug te krabbelen, alsof hij niet wilde dat ze zich ergens tot verplicht zou voelen. Hij zweeg maar keek af en toe op zij om haar reactie te peilen. Ze legde haar hand op zijn bovenarm en gaf een geruststellend kneepje in zijn arm. Zijn armen voelden heel wat sterker en anders aan dan die van haar. 'Dat is niet nodig Benjamin, ik zou het graag doen, ik zou niets liever willen zelfs,' zei ze zacht en voelde het bloed weer naar haar wangen stijgen. Ze liet hem weer los en keek nu ook weer voor zich.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyzo aug 10, 2014 10:03 am

Hij was ontzettend opgelucht toen ze het niet verkeerd op leek te vatten en hem nu zelfs geruststelde en zei dat ze maar al te graag langs zou komen om samen met hem te koken, dat ze zelfs niets liever zou willen. Hij grijnsde, terwijl zijn ogen snel naar de hand schoten die op zijn arm rustte, om vervolgens weer terug te gaan naar haar gezicht. Ze bloosde en hij besefte dat hij ook zijn wangen warm voelde worden. Hij knikte langzaam, terwijl hij zijn gezicht kort afwendde, al lukte het hem niet een glimlach te verstoppen. Ze liet zijn arm los en hij wist even niet goed wat hij moest zeggen. 'Mooi zo,' bracht hij uiteindelijk uit en pas toen hij ervan verzekerd was dat de rode kleur van zijn gezicht was getrokken keek hij haar weer aan, nog steeds glimlachend. 'Zo wordt je agenda ine en korte tijd wel opeens een stuk drukker, hm?' vervolgde hij, lichtelijk geamuseerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptydi aug 12, 2014 4:40 am

Ze was niet de enige die begon te blozen en voor het eerst zag ze ook het bloed naar zijn wangen stijgen. Ze kon een nieuwsgierige blik niet onderdrukken, ook al had hij zijn gezicht een beetje afgewend. 'Dat is echt raar om te zien,' mompelde ze tegen hem terwijl ze fronsend toekeek hoe de kleur uit zijn gezicht snel genoeg terug weer wegtrok. Ze wist nog altijd niet helemaal waarom mensen juist begonnen te blozen, maar bij haar was het omdat ze zich niet op haar gemak voelde, dus keek ze snel genoeg terug weg, ze wilde niet dat Ben zich slecht voelde bij haar in de buurt en ze wist niet of ze nu sorry moest zeggen of niet. Ze glimlachte naar hem na de opmerking over haar agenda, het was om de stemming weer een beetje minder ongemakkelijk te krijgen en ze vond het fantastisch dat hij dat elke keer deed. 'Ja, inderdaad. Eindelijk eens wat betere vooruitzichten de komende dagen,' zei ze vrolijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptydo sep 11, 2014 12:59 pm

'Tsja,' grijnsde hij toen ze opmerkte hoe vreemd het eigenlijk was om mensen te zien blozen. 'Mensen blozen om veel verschillende redenen dus ik denk dat je er snel aan zal wennen.' Haar blik was een beetje onderzoekend, waarschijnlijk omdat ze zich nog steeds afvroeg hoe dat nou zat met blozen. Hij besefte dat hij zelf eigenlijk ook geen idee had wat nou eigenlijk het nut van blozen was. Het leek er nou niet op dat dat evolutionair gezien zo fijn was. Misschien wist hij er ook gewoon te weinig over - het overkwam het nou ook weer niet zo vaak. 'Ik ben blij als ik ervoor kan zorgen dat je wat leuke dagen hebt,' zei hij met een knikje. Hij vond het fijn te horen dat zij het ook gezellig vond om dingen met hem te doen. Het pad waarop ze liepen begon langzamerhand minder stijl af te lopen en tussen de bomen door kon hij de parkeerplaats al zien liggen. Er stonden nu meer andere auto's. Die mensen hadden waarschijnlijk andere paden genomen. Dat kwam in dit geval goed uit, want hij wilde niet dat het toch nog verpest zou worden door iemand die Viniah vervelend zou behandelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyvr sep 19, 2014 6:52 am

Viniah knikte bij die woorden, ook al was ze het er niet helemaal mee eens. Ze had zichzelf alleen nog maar weten blozen door Benjamin maar het kon zijn dat het in andere situaties ook gebeurde. Ze voelde dat ze minder kracht moest zetten om niet voorover te vallen, wat aangaf dat het pad minder steil begon te worden. Als ze nu door de bomen keek kon ze de parkeerplaats zien, met meer dan één auto wat het einde aangaf van deze berg. Ze waren niet alleen, wat haar ergens teleurstelde. Het was zo fijn om alleen met Benjamin op die top te staan, wetend dat ze alleen was met iemand die haar accepteerde om wie ze was maar nu was het allemaal schijn, ze deelden deze plek ook met anderen. Het was ook al terug iets warmer dan boven en ze haalde haar handen uit haar zakken, zodat ook deze konden opwarmen door de zon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptydo sep 25, 2014 9:22 am

'Kom maar, er is niemand, volgens mij,' zei Ben terwijl ze doorliepen en hij de parkeerplaats even scande. Hij had in haar gezicht kunnen zien dat ze het niet fijn had gevonden de vele auto's te zien staan daar verderop, en hoewel hij wist dat het ook geen oplossing was om telkens maar mensen te blijven ontwijken wilde hij haar ook beschermen voor teveel kritiek. Daar ben je wel een beetje laat mee, hè? zei een sarcastisch stemmetje in zijn hoofd. Maar het was nou niet zo alsof hij alle kranten, alle mensen zou hebben kunnen overtuigen dat het heus wel oké was. Het enige wat hij nu kon doen was voor haar opkomen als er iets gebeurde. Hij haalde de auto van het slot en hield de deur aan de bijrijderskant voor haar open zodat ze kon instappen, waarna hij naar de andere kant van de auto liep en zelf ook instapte. 'Heb je een beetje een fijne dag gehad?' vroeg hij terwijl hij de auto startte en wegreed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyza sep 27, 2014 9:56 am

Hij zei dat ze dichter kon komen nu ze de parkeerplaats naderden, blijkbaar had hij haar aarzeling toch opgemerkt. Ze volgde hem tussen de enkele auto's door die er stonden en keek toe hoe hij met een zachte klik zijn auto ontgrendelde en de deur voor haar opende. Ze stapte in zoals ze gezien had. Het was eigenlijk niet zo moeilijk omdat het een beetje leek op een stoel. Ze volgde zijn voorbeeld en trok de deur zacht achter zich dicht. Ze verstijfde enkele seconden toen de auto onder haar tot leven kwam en Ben ermee wegreed, dat was iets waar ze nog niet helemaal aan gewend was. Het duurde even voor zijn vraag genoeg was doorgedrongen dat ze er een antwoord kon op geven. 'Ja, ik vond het echt heel erg leuk,' zei ze vrolijk. 'Bedankt dat je me hebt meegenomen Benjamin,' bedankte ze hem. Het was één van de beste dagen die ze al beleefd had sinds ze wakker was, het waren niet zoveel dagen, maar toch.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyzo okt 05, 2014 6:22 am

'Je moet even je gordel om doen, ' waarschuwde hij haar terwijl ze de parkeerplaats afreden. De weg voor hen was leeg. Hij grijnsde toen ze vertelde dat ze het heel erg leuk had gevonden. 'Mooi, want ik vond het ook heel erg leuk,' antwoordde hij. Het was gek dat hij haar eigenlijk pas sinds gister kende, terwijl hij het gevoel had dat hij haar al tijden geleden ontmoet had. Mentaal bereidde hij zich alvast voor vanavond. Hij wist dat zijn moeder het geen probleem zou vinden en dat de kleintjes het vooral heel spannend zouden vinden om een onbekend iemand in hun huis te hebben, zeker als het een van zijn vrienden was. Eigenlijk hoopte hij vooral dat Viniah dat ook snel zou merken, dat ze allemaal geen kwaad in de zin hadden en dat ze haar niet zagen als een gevaar. Hij wist dat hij niet kon voorkomen dat het allemaal ontzettend spannend zou zijn, maar hij hoopte dat dat haar niet in de weg zou staan ook wat plezier te hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyzo okt 05, 2014 8:30 am

Hij herinnerde haar eraan dat ze de gordel moest om doen. 'Ohja!' zei ze snel en ze deed hem om, zoals hij haar getoond had. 'Het maakte haar vrolijk dat ze weer iets nieuws geleerd had en dat het zo vlot ging. Hij zei dat hij het ook had leuk gevonden en ze keek opzij naar hem, hoe hij geconcentreerd naar de weg voor zich keek. 'Dat vind ik fijn om te horen,' antwoordde ze. Ze keek nieuwsgierig toe hoe hij af en toe zijn hand op een hendel legde en met zijn voeten op verschillende pedalen drukte onderaan. Iets boven het stuur hingen allemaal klokjes, maar deze hadden niet allemaal cijfers. Ze was verwonderd dat het haar allemaal nu pas opviel, maar op de weg hiernaartoe was ze dan ook alleen maar bezig geweest met wat buiten was, daar was ze ondertussen bijna aan gewend, al was de snelheid nog altijd heel speciaal. 'Is het eigenlijk moeilijk om met een auto te rijden?' vroeg ze nieuwsgierig. 'En mag iedereen het zomaar doen?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyzo okt 05, 2014 11:26 am

'Als je het eenmaal kan is het niet moeilijk meer,' antwoordde hij, 'maar dat kan je natuurlijk van alles zeggen. Op geen gegeven moment weet je gewoon wat je moet doen en zit er ook een soort automatisme in.' Hij keek haar even aan. 'En nee, zeker niet iedereen mag het zomaar doen. Je kan lessen nemen en dan op een gegeven moment wordt je getest op hoe goed je de regels in het verkeer kent en hoe goed je kan autorijden. Als je daarvoor slaagt krijg je een pasje waarop het bewijs staat dat je je examen ook echt gehaald hebt, en dan mag je officieel alleen rijden,' vervolgde hij, 'daarbij mag je pas vanaf je achttiende examen doen. Voor jonge kinderen zou het natuurlijk veel te gevaarlijk zijn.' Hij kon zich niet voorstellen hoe gek het er allemaal uit moest zien, al die getalletjes en knopjes. Dat gold natuurlijk voor wel meer: ze kon immers nog niet lezen dus er was zoveel om haar heen dat ze nog miste. Er zou weer een compleet nieuwe wereld opengaan als ze dat eenmaal had geleerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyzo okt 12, 2014 6:51 am

Ze wist niet goed wat ze hierop moest zeggen. Blijkbaar was het dus heel erg moeilijk om met een auto te rijden omdat je er lessen voor moest nemen en blijkbaar een test moet doen. 'Dan ben je vast erg goed,' zei ze met een lichte glimlach. Het gaf haar alleen nog meer bewondering voor Benjamin, hij kon alles. Ergens deed het ook een beetje pijn, omdat dit de kloof alleen maar groter maakte, ze voelde zich een beetje nutteloos ten opzichte van hem, ze kon helemaal niets en hij was overal goed in. Haar blik ging opnieuw over de dingen die hij deed tijdens het rijden. 'Wat is dat ...' Ze moest even nadenken over het juiste woord, ze had onlangs de vormen geleerd van een programma op de tv. Met haar vinger tekende ze ze voor zich in de lucht. Geen vierkant, maar een driehoek misschien, of een cirkel? Ze keek weer naar Ben. 'Wat is die cirkel die je vasthoud? Wat doet die?' vroeg ze nieuwsgierig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyzo okt 12, 2014 12:48 pm

'Ach, dat valt wel mee hoor. Jij kan het ook leren als zou willen. Iedereen moet het uiteindelijk leren, het is niet iets waar je speciaal aanleg voor hebt,' zei hij. Tegelijkertijd begreep hij hoe ontzettend moeilijk het allemaal moest lijken, hij had vroeger ook nooit kunnen bedenken dat hij zonder problemen op al die verschillende dingen in de auto kon letten. Hij keek even opzij toen ze hem iets vroeg, of dit in ieder geval proberen. Het duurde even voor ze het juiste woord had gevonden. 'Dit?' vroeg hij met een klopje op het sturen. 'Dit is het stuur, hiermeer bepaal ik welke kant de auto op gaat. Als ik het stuur draai, draaien de wielen mee. Al deze getallen en wijzertjes hier,' vervolgde hij, wijzend op het dashboard, 'die geven aan hoe snel de auto gaat en hoeveel brandstof ik nog heb. Zonder die brandstof kan de auto niet rijden.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptydi okt 14, 2014 5:16 am

Hij zei dat iedereen het uiteindelijk zou moeten leren, dus het stond haar ook nog te wachten waarschijnlijk. Ze hoopte dat ze het goed zou kunnen, want ze vond het wel leuk om in een auto te zitten. Het ging zo snel dat ze er nog steeds een beetje draaierig van werd als ze opzij keek en de bomen zag voorbijflitsen. Ze knikte toen hij een klopje gaf op het stuur en ze keek naar het stuur, de getallen en wijzers die hij haar toonde. 'Brandstof?' herhaalde ze zachtjes, om het woord te laten doordringen zodat ze het zou kunnen onthouden. 'Dat klinkt gevaarlijk,' zei ze tegen hem en glimlachte licht maar aangezien hij er niet angstig of zenuwachtig over deed, was het waarschijnlijk niet gevaarlijk. 'Kunnen de auto's ook alleen rijden?' vroeg ze. 'Ik bedoel, zonder dat er mensen in zitten?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyza okt 18, 2014 12:09 pm

'Het is op zich niet zo gevaarlijk, behalve als het te dicht bij vuur komt, want, zoals de naam al doet vermoeden, het brandt nogal goed. Maar het zorgt er dus ook voor dat de auto kan blijven rijden.' De stad naderde en al snel reden ze door de buitenwijken van Amon. 'Sommige hele dure auto's wel, ja, maar daar moet je heel veel geld voor hebben,' antwoordde hij. 'Het lijkt me eigenlijk een beetje saai om niet zelf te hoeven rijden, maar voor mensen die het niet hebben geleerd kan het handig zijn,' vervolgde hij met een korte blik op haar. Ze reden door de straten, die steeds voller raakten met mensen naarmate ze dichter bij het centrum kwamen. Hij kon niet helemaal tot aan het plein rijden, zeker niet terwijl ze waarschijnlijk nog bezig waren met het afbreken van de laatste dingen van het feest. 'Is het goed als ik je hier afzet?' vroeg hij toen ze nog twee straten van het plein verwijderd waren. 'Weet je de weg te vinden?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyzo okt 19, 2014 2:09 am

Ze hoopte dat ze al deze dingen zou kunnen onthouden want op deze manier leerde ze het meeste bij, dankzij Ben. Ze naderden Amon en al snel reden ze door de buitenwijken waar de mensen langs het voetpad liepen, overstaken of rustig hier en daar in groepjes stonden te praten. Bijna verlangend keek ze toe hoe sommigen zo vriendelijk met elkaar omgingen. Ze keek een beetje nieuwsgierig toe naar een koppel dat iets verder stond te kussen, dat had ze nog niet eerder gezien. Ben had nog allerlei dingen gezegd maar omdat haar aandacht zo afgeleid was had ze er maar de helft van gehoord. 'Wat? Oh, ja ik vind de weg wel,' zei ze toen ze de straat herkende waar hij stilstond. Ze verstrengelde een beetje zenuwachtig haar vingers met elkaar, niet goed wetend wat ze nu moest zeggen. 'Bedankt Benjamin dat je me hebt meegenomen naar de berg vandaag. Ik vond het heel erg leuk,' zei ze. 'En, bedankt dat ik in je auto mocht zitten.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyzo okt 19, 2014 3:04 am

Hij zette de motor af terwijl ze hem bedankte voor de dag. 'Ik vond het heel leuk dat je mee bent gekomen, en je hebt het echt heel knap gedaan. Je mag trots op jezelf zijn.' antwoordde hij met een grijns. 'Ik haal je weer op over drie kwartier goed?' vervolgde hij, kort op de klok kijkend. 'Dan heb we allebei even tijd om ons op te frissen, dan kunnen we daarna rustig teruglopen naar mijn huis en zijn we ruim op tijd voor het eten.' Daarbij zou hij ook even tijd nodig hebben om iedereen een korte "doe normaal"-speech te geven, zodat hij daar later geen al te groot probleem van zou hoeven maken en de meisjes zich gewoon zouden gedragen. Zo zou Viniah trouwens ook nog een wat ander stuk van de stad zien en zou hij haar onderweg nog een beetje gerust kunnen stellen over het etentje, want hij voorzag wel dat dat voor nog wat spanning zou zorgen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptydi okt 21, 2014 8:59 am

Hij zei dat ze trots op zich mocht zijn omdat ze het zo goed gedaan had en ze glimlachte een beetje verlegen. 'Dank je,' zei ze zachtjes. 'Maar zonder jou zou het niet gelukt zijn,' voegde ze eraan toe. Hij keek op de klok en vervolgde door te zeggen dat hij haar over drie kwartier weer zou ophalen. Ze wist niet hoe lang dat was, maar ze ging het wel aan één van de begeleiders vragen. 'Oké, dat is goed,' antwoordde ze met een vrolijke glimlach. Ze wist nog steeds niet wat ze moest dragen, maar er waren enkele meisjes bij haar in het huis die oog hadden voor mooie kledij en haar wel konden helpen bij het kiezen van de juiste outfit want dat wat zij koos was een beetje speciaal soms. Ze besefte dat ze nog steeds een beetje in gedachten verzonken in de auto bij Ben zat. 'Oh,' zei ze snel. 'Sorry!' Na een beetje gezoek kreeg ze uiteindelijk de deur open. 'Tot straks dan?' vroeg ze nogmaals voor de zekerheid voor ze nog eens zwaaide en uiteindelijk vertrok.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyma nov 17, 2014 2:00 pm

Even leek ze erg ver weg met haar gedachten, maar toen kwam ze weer bij besef en verontschuldigde ze zich. 'Geen probleem,' antwoordde hij geamuseerd. Ze stapte uit en hij startte de motor van de auto weer. 'Tot straks!' bevestigde hij met een glimlach voor hij ook wegreed. De weg naar huis was rustig. Zoals gewoonlijk werd hij besprongen door twee kleine aapjes zodra hij binnenkwam. 'Rustig, rustig,' mompelde hij lachend terwijl hij de beide meisjes even kort over hun haar streek. 'Ik ga even douchen. Er staan foto's op de camera in de rugzak, die mogen jullie wel bekijken!' riep hij ze na terwijl hij naar boven liep. Toen hij beneden stond zaten Katie en Leila op de bank de gemaakte foto's te bestuderen. 'Het ruikt lekker,' zei hij toen hij naar zijn moeder toeliep, die al in de keuken stond. Niet veel later was hij op weg naar Viniah. De avonden vielen steeds sneller nu ze dichter bij het einde van het jaar kwamen. Toen hij weer op het plein was, besefte hij dat ze niet hadden afgesproken wat hij nu moest doen. Aankloppen? Afwachten tot ze zelf naar buiten kwam. Uiteindelijk streek hij een keer door zijn haar en besloot tot de eerste optie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyvr dec 05, 2014 4:33 am

Viniah merkte dat er thuis niets veranderd was, ze zag enkele nieuwe zwarte vlekken op het plafond van de jongen die vuur kon besturen, weer een ongelukje. Ze schrok toen er opeens vlak voor haar iemand verscheen en grijnsde om haar geschrokken reactie. 'Dat is niet grappig Victor,' mompelde ze zacht terwijl ze langs hem liep naar de slaapzaal. Ze vond de gaven van anderen prachtig en uniek, maar soms was ze het gewoon beu om vuurballen te ontwijken, te schrikken als er iemand voor haar neus opdook en het ergste van allemaal wist ze dat anderen zomaar konden neuzen in haar gedachten, ze vroeg zich af hoe de anderen zouden reageren als zij constant met de tijd zou beginnen spelen en iedereen daarmee in de war zou brengen. Toen ze in de slaapzaal kwam was ze dit echter snel vergeten en ze voelde de zenuwen in haar maag, straks zou Ben terugkomen. Ze begon in de lade onder haar bed te zoeken naar kleren en uiteindelijk vond ze iets dat er nog mee door kon. Haar haar lag erg rommelig na de wandeling, maar ze wist dat ze geen tijd meer had om er nog iets aan te doen. Ze beperkte de schade met een borstel voor ze weer naar beneden ging en het niet kon laten om af en toe door het raam te kijken, wachtend op Benjamin en hopend dat ze ooit haar gave zo onder controle zou krijgen dat ze de tijd kon doorspoelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptywo dec 10, 2014 11:35 am

Ben was er niet zeker van wat hij moest verwachten. Hij had Viniah's reactie op hem meegemaakt, maar hij vermoedde dat die reactie niet bij iedereen hetzelfde zou zijn. Toen de deur openging, echter, stond er een vrouw voor hem die hij wel kende. Hij kende haar naam niet, maar hij wist dat ze een wijk of twee van hem weg woonde. Een ongemakkelijke stilte. 'Goedemiddag,' zei hij uiteindelijk met een kleine grijns. 'Ik kom Viniah ophalen...' De vrouw knikte en vroeg hem even binnen te komen terwijl ze haar ging halen. Hij was eerder in het gebouw geweest, toen het nog leeg had gestaan voordat de overlevenden hier introkken, en hij moest opgeven dat het best prima opgeknapt was. Still, er was nergens een overbodige luxe te vinden, alles was simpel. Hij wachtte in de hal, en keek wat rond. Om zich heen zag hij vooral schuchtere en soms wantrouwige blikken zijn kant op, maar probeerde gewoon te glimlachen en niet al te nieuwsgierig te kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyza dec 13, 2014 9:12 am

Er kwam een vrouw de woonkamer die haar wenkte door te zeggen dat er iemand op haar stond te wachten. Ze knikte en stond op. Ze streek haar haar zenuwachtig achter haar oor, de derde keer al ondertussen. Nu besefte ze pas hoe zenuwachtig ze was om naar het huis van Ben te gaan, om zijn moeder en zijn jongere zussen te ontmoeten. Ze wist dat ze goed ontvangen zou worden, maar ze was zo bang dat ze haar misschien niet leuk zouden vinden en ze wilde bij het kleine aantal mensen dat openstonden een goede indruk nalaten. Ze haalde diep adem voor ze de deur opende en het kleine inkomhalletje betrad waar Ben stond te wachten. 'Hallo Benjamin,' zei ze zacht, met een lichte glimlach om haar lippen. 'Ben ik oké zo? Is dit wat mensen dragen als ze bij elkaar op bezoek gaan? Of dragen ze andere dingen? Anders is het geen probleem om iets anders aan te trekken.' Ze kuchte zacht om te verbergen dat ze geen adem meer had door het ratelen wat ze weer deed uit zenuwen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyza dec 13, 2014 2:02 pm

Hij draaide zich om zodra hij Viniah's stem hoorde. 'Hallo Viniah,' zei hij met een lichte grijns op zijn gezicht terwijl ze nerveus op hem toe kwam lopen. Hij wachtte geduldig tot ze klaar was met haar zenuwachtige geratel, waarna hij haar schouders vastpakte en recht aankeek. 'Luister,' zei hij met een glimlachje. 'Je moet proberen te stoppen met je zoveel zorgen maken. Je ziet er goed uit en ze gaan je geweldig vinden, hoe dan ook.' Hij liet haar los en ging haar voor naar buiten, de deur voor haar openhoudend. Nu de koudere maanden eraan begonnen te komen werd het steeds eerder donker en de schemering begon al in te zetten. Ben had niet zoveel problemen met de kou, maar hij vond die vroege nachten niet fijn. Hij hield juist van de zomerse avonden waarop het nog zo lang licht was, maar de winter bracht iets grauws over de stad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptydi dec 16, 2014 8:23 am

Ze schrok een beetje toen hij haar zo ineens vastnam bij haar schouders, was dit weer een menselijke handeling die ze nog niet kende? Ze glimlachte toen ze besefte wat de bedoeling ervan was, haar geruststellen. 'Dankje,' zei ze zacht en ze voelde het bloed weer naar haar wangen stijgen toen hij zei dat ze er goed uitzag. Dat was al een hele geruststelling. Gelukkig draaide hij zich net om waardoor hij het niet gezien had. Hij hield de deur voor haar open en ze liep snel naar buiten dat hij niet te lang zou moeten wachten. Ze keek om zich heen en merkte dat het al donker begon te worden. Niet dat ze het in de gaten hield, maar het leek elke dag sneller te gaan, toen ze net wakker was geworden, bleef het veel langer licht. Nu het dichterbij kwam, was ze nog zenuwachtiger, haar maag keerde volledig om. Ze wilde er ook heel snel naartoe, want ze was zo nieuwsgierig om het huis van Ben te zien, degene die altijd zo lief voor haar was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptyzo dec 21, 2014 10:07 am

'Daar hoef je me niet voor te bedanken, hoor,' antwoordde hij. Hij ging haar achterna en liet de deur achter ze dichtvallen, waarna ze begonnen te lopen. 'Weet je, nu het al bijna Kerstmis is zullen ze de lichtjes snel weer buiten hangen, nog veel en veel meer dan op het feest. Dan worden alle straten en steegjes versierd, en worden er lichtjes in de bomen gehangen en aan de huizen. Dat zal je vast prachtig vinden,' zei hij met een kleine grijns terwijl ze door de schemering liepen. Gewoonlijk bleven zijn zusjes binnen als 's avonds de hond moest worden uitgelaten, maar in de winter, als er lichtjes hingen gingen ze maar al te graag mee naar buiten om de versieringen te bewonderen. De kerstboom optuigen was natuurlijk ook altijd een hoogtepunt in deze tijd van het jaar, net zoals de eerste sneeuwval. Plotseling bedacht hij zich iets, en hij was geïrriteerd dat hij daar niet eerder aan had gedacht. 'Sorry, ik blijf vergeten dat je van sommige dingen niet weet... Nou ja. Weet je wat Kerstmis is?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Emptywo jan 07, 2015 10:10 am

Ze volgde hem door de kleine straten van Amon, die er helemaal anders uitzagen nu het donker begon te worden. Ze wist haar weg al hier in de buurt maar de weg naar het huis van Ben had ze nog nooit gedaan, ze wist ook niet echt waar het was. 'Nog meer lichtjes?' vroeg ze nieuwsgierig. Hij had ook verwezen naar iets dat ze nog niet eerder gehoord had. Hij verontschuldigde zich voor het vergeten dat ze nog niet overal van op de hoogte was. 'Geen probleem, als iemand sorry moet zeggen ben ik het wel,' zei ze en glimlachte even naar hem, een glimlach om te verbergen dat ze zich toch wel schaamde dat ze weer geen idee had wat een Kerstmis was. Ze haalde haar schouders op. Aangezien dat hij verwees naar Kerstmis als iets wat er bijna was moest het iets speciaal zijn. 'Is het een seizoen?' probeerde ze voorzichtig. Maar tot zover ze wist waren er maar vier seizoenen, dus moest het iets anders zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De hoge berg.  - Pagina 16 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 16 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De hoge berg.
Terug naar boven 
Pagina 16 van 18Ga naar pagina : Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Amon-
Ga naar: