Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 De hoge berg.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 18  Volgende
AuteurBericht
Viniah




Aantal berichten : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyvr sep 06, 2013 9:35 am

Viniah zette nog één stap hoger en merkte dat ze nu hoog genoeg stond om met een klein sprongetje opzij te springen en naast Benjamin te belanden. Alles in haar lichaam en geest dwong haar niet te springen, hield haar tegen. Het was niet goed om op deze hoogte te springen. Als ze verkeerd zou gaan, zou ze meters naar beneden vallen en misschien wel in duizenden stukken breken, ze wist niet goed hoe het zou gaan maar was niet van plan om het te ontdekken. Ze beet zachtjes op haar lip, durfde voor het eerst écht naar Ben te kijken die naast haar stond. 'Ik durf niet,' zei ze zachtjes met de bittere naklank van angst in haar stem. Ze wist dat ze zich eigenlijk dapper moest tonen, laten zien dat ze het wel kon tegen alle verwachtingen in maar bij hem ging het gewoon niet. Hij doorzag toch alles wat ze wel of niet zou doen en ze wist dat ze beter eerlijk kon zijn. Dan nog zou hij het merken als ze er de komende uren zou blijven staan hebben, diep ademhalend zichzelf te overtuigen om het kleine sprongetje toch eens te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyvr sep 06, 2013 11:00 am

Het bleef even stil en hij wachtte tot ze dat laatste stukje zou springen, maar er gebeurde niets en na een tijdje hoorde hij haar zachte stem hem vertellen dat ze niet durfde. Hij wachtte even voor hij antwoordde maar knikte toen langzaam. 'Oké, wat je gaat doen is dit,' zei hij, zijn stem zo rustig en geruststellend mogelijk, 'je gaat niet naar beneden kijken, je kijkt naar mij en je blijft naar mij kijken. Weet je, toen ik klein was, speelde ik altijd een spelletje als we gingen zwemmen: wie het eerst het water in was. Het klinkt heel stom, maar het water was altijd ontzettend koud en voor mij was het altijd verschrikkelijk eng. En uiteindelijk heb ik een goede tactiek bedacht. Wat je moest doen was gewoon een aanloopje nemen en erop af rennen. Je wist dat je niet kon stoppen als je eenmaal was begonnen met rennen en eigenlijk wilde je niet meer, maar je wist dat je wel moest en als je dan het water voelde was het het beste gevoel wat je ooit had gehad omdat je het had gewoon maar had gedaan terwijl je dacht dat het veel te eng zou zijn en dat het je niet zou lukken.' Hij glimlachte even. 'Haal een keer diep adem en bereid je voor om je ontzettend trots op jezelf te voelen, want dit kan je, ik weet het.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyvr sep 06, 2013 10:05 pm

Ik vraag me toch af wie die gasten steeds zijn, haha.
-
Hij lachte haar niet uit, wat op zich al een hele opluchting was. Natuurlijk was het een extra bevestiging dat hij te vertrouwen was, ze wist dat hij niet negatief zou reageren zodra ze hem iets vertelde, hij deed altijd zijn best om haar op haar gemak te stellen en ze wist dat hij dat nu ook ging doen. Hij begon weer een verhaal te vertellen uit zijn kindertijd, die waren haar favoriet. Ze volgde zijn instructies en bleef hem aankijken, alleen naar hem. Dus ze zou een aanloopje moeten nemen, ze begreep wel wat hij bedoelde, iets moest haar doen vertrekken waardoor ze niet meer zou stoppen. Hij zei nogmaals dat hij zeker was dat ze het wel zou kunnen en ze glimlachte even. 'Oké,' zei ze, nu vooral tegen zichzelf. 'Ik tel tot 3, en als ik dan niet spring,' ze zei het luid genoeg zodat hij het ook zou horen, dan was het een extra reden om zich eraan te houden. 'Dan ben ik..' Ze zocht naar het juiste woord om aan te geven dat ze te bang was. 'Een kip,' zei ze. Ze had het de mensen die hen hielpen soms horen zeggen als één van de slachtoffers iets niet durfde, zoals stappen of de gave voor het eerst gebruiken, stop met je te gedragen als een bange kip. Ze haalde diep adem. '1..2..3!' zei ze en zette haar gedachte op nul terwijl ze sprong en vrijwel meteen naast Benjamin stond, het was uiteindelijk maar een klein sprongetje. Haar gedachten hadden het weer opgeblazen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyvr sep 06, 2013 10:47 pm

Hij hoopte heel, heel erg dat het verhaaltje uit zijn kindertijd haar zou kunnen overhalen het gewoon te doen en dat hij haar niet onbedoeld nog banger had gemaakt. Ze bleef een tijdje stil voor ze zei dat als ze zo niet sprong, ze een kip was. Hij begreep de reference niet helemaal, maar zij duidelijk wel en daar ging het uiteindelijk om. Ze telde tot drie en hij bleef haar aankijken, afwachtend, en even later stond ze naast hem, helemaal veilig en wel, misschien nog een beetje geschokt maar hopelijk ook erg opgelucht. 'Goed gedaan,' complimenteerde hij haar grijnzend, terwijl hij haar aankeek. 'Haal nog een keer diep adem en kom zitten, je mag even bijkomen.' Hij had er nooit over getwijfeld dat ze het wel kon, maar toch voelde hij ook de spanning wegebben uit zijn lichaam, naarmate de seconden na haar sprong volgden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyza sep 07, 2013 1:08 am

Hij had niets gezegd terwijl ze gesprongen had, waarschijnlijk wilde hij haar niet tegenhouden omdat hij wist dat ze zichzelf overtuigd had het toch te doen. Hij complimenteerde haar dat ze het goed gedaan had en zei dat ze mocht gaan zitten om te bekomen van de klim die ze net gedaan had. Ze ging naast hem zitten en liet net zoals hij haar benen over de rand bungelen. Opnieuw maakte de hoogte haar een beetje duizelig en kreeg ze een zenuwachtig gevoel in haar maag, zeker nu haar benen zo over de rand hingen maar ze merkte ook dat het beter en beter begon te werken. Ze haalde diep adem en keek even opzij naar Benjamin, die nog steeds naast haar zat. Hij moest haar waarschijnlijk zo zwak vinden, zo'n meisje die niets durft en overal bang van is, terwijl ze eigenlijk zo niet was. Integendeel zelfs. Ze had al gemerkt dat spinnen haar niets deden, terwijl veel medebewoners er negatief op reageerden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyza sep 07, 2013 10:14 am

Ze kwam al snel naast hem zitten nadat hij dat had voorgesteld en volgde zijn voorbeeld door ook haar voeten over de rand te laten hangen. Hij liet zijn benen een beetje heen en weer zwaaien terwijl hij naar beneden keek en zette vervolgens zijn handen achter zich op de grond neer, zich ontspannend nu ze allebei rustig hierboven konden zitten, al wist hij dat ze ook weer niet te lang uit zouden moeten rusten omdat ze dan weer helemaal uit hun ritme raakten. Een paar seconde later voelde hij haar ogen staren en keek opzij, nog steeds ontspannen glimlachend. 'Je mag best trots zijn op jezelf, hoor,' zei hij vrolijk, maar zijn toon werd toch wel iets serieuzer toen hij na een korte stilte vervolgde, 'gaat het?' Hij wist niet of het was dat ze gewoon nog even moest bekomen van de klim of omdat ze echt erg geschrokken was door wat ze had moeten doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyza sep 07, 2013 10:24 am

Hij zette zijn handen naast zich neer, ontspande. Ze haalde diep adem en besloot zelf ook eens te ontspannen. Ze ging achteruit op haar rug liggen, met haar hoofd op de grond en keek naar boven. Ze keek om eerlijk te zijn veel liever naar boven dan naar beneden. Haar armen legde ze naast zich neer op de grond, in de hoop dat het getril zou ophouden voor ze aan de volgende beklimming zouden beginnen. Ze sloot enkele seconden haar ogen, in de hoop het zonlicht te voelen dat op haar gezicht scheen. Maar ze waren al te hoog om de warmte ervan nog te voelen, jammer. Ze opende haar ogen en draaide haar hoofd een beetje, zodat ze Ben weer kon aankijken. Ze voelde zich niet trots. Ze had angst getoond op iets wat waarschijnlijk niets was met wat er nog zou komen. 'Ik ben niet trots,' zei ze tegen hem. Ze zweeg even, maar ze wist dat ze zo zou losbarsten. 'Ik bedoel, hoe kan ik nu trots zijn op mezelf? Ik heb net doodsbang ergens gestaan terwijl ik weet dat we nog veel hoger moeten. Mijn armen trillen en ik wil niet dat je denkt dat ik laf ben, terwijl ik dat wel net heb laten zien. Ik ga nooit de top halen Benjamin.' Ze zweeg even, omdat ze merkte dat ze weer aan het ratelen was, het zou haar verwonderen als hij alles begrepen had. 'Sorry,' verontschuldigde ze zichzelf ervoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyza sep 07, 2013 10:46 am

Ze ging liggen, staarde naar boven, maar in tegenstelling tot de vrolijkheid die hij voelde zag hij juist verslagenheid op haar gezicht, al begreep hij niet waarom. Dat werd hem een paar seconden later uitgelegd door haar lichtjes trillende stem en hij keek naar haar en liet haar uitpraten voor hij naast haar ging liggen. 'Je bent niet laf en ik heb voor geen seconde gedacht dat je laf bent, dus zeg dat niet,' begon hij vast, 'je hebt elk recht om bang te zijn want het is niet makkelijk en het is ook hoog. Maar ik kijk naar je en ik zie meer vastberadenheid dan ik ooit zal hebben.' Hij draaide nu ook zijn hoofd naar haar toe, zowel zijn toon als zijn blik serieus. 'We gaan samen de top halen, en het maakt me niet uit of ik je de hele weg moet aansporen of naar boven moet duwen, desnoods draag ik je, maar je gaat daar komen en je gaat zien hoe prachtig het is en je gaat trots zijn op jezelf want dat is wat je zou moeten zijn. En bovenal ga je stoppen met je verontschuldigen voor zoiets stoms. Oké?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyza sep 07, 2013 11:11 am

Hij kwam vlak naast haar liggen en ze bleef opzij kijken naar hem, ook al keek hij omhoog terwijl hij sprak. Hij zei dat hij geen seconde vond dat ze laf was, ook al wist ze niet zeker of hij dat enkel zei om haar gerust te stellen of omdat hij het echt meende. Hij ging verder door te zeggen dat het normaal was dat ze angst toonde in zo'n situatie, ze hoopte dat dat waar was. Dat het bij anderen ook zo zou zijn. Zijn hoofd draaide nu naar haar toe en ze zag hoe zijn donkerbruine ogen haar vastberaden, bijna koppig zelfs, aankeken voor hij verder ging. Het maakte haar bijna zenuwachtig. Hij overtuigde haar ervan met zoveel vastberadenheid dat ze het samen zouden halen dat ze niet anders kon dan hem meteen te geloven. 'Oké,' zei ze stilletjes toen hij zei dat ze moest stoppen met zich zo te verontschuldigen voor iets, om het met zijn woorden te zeggen, stoms.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyza sep 07, 2013 11:25 am

Hij knikte langzaam na haar stille "oké" en ging vervolgens weer recht overeind zitten zodat hij weer voor zich uit kon kijken. 'Kom eens,' zei hij wenkend met zijn hoofd, en hij pakte haar hand om haar overeind te laten zitten. 'Kijk even naar beneden,' zei hij, en wijzend met haar hand die hij nog steeds vasthield liet hij haar zien waar ze nou eigenlijk vandaan kwamen, daar helemaal beneden. 'En kijk nu eens daarheen,' en hij draaide zich half om zodat ze naar boven konden kijken en wees naar de top. 'Daarboven, daar gaan we heen. Maar het stuk van hier naar daar is minder dan van hier naar beneden. Het zou meer moeite kosten om nu weer naar beneden te moeten dan om door te gaan. En daarbij,' hij glimlachte, 'het zou zonde zijn van die vastberadenheid van je. Als je kon zien wat ik zie als ik naar je kijk zou je licht als een veertje naar boven lopen, geloof me.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyza sep 07, 2013 10:36 pm

Hij ging weer recht zitten en vroeg enkele seconden later of zij ook wilde zitten, omdat hij haar iets wilde laten zien. Hij nam haar hand vast en trok haar lichtjes recht. Ze ging zitten en keek met een lichte glimlach naar de richting die hij aanwees met haar eigen hand. Ze vond het eigenlijk best wel fijn dat hij haar hand zo vasthield. Het was een heel stuk naar beneden blijkbaar, dat zag ze van hier. Hij draaide zich en ze volgde zijn voorbeeld door zichzelf ook een beetje te draaien. De top was inderdaad minder ver dan het stuk naar beneden en nog steeds vond ze het leuker om naar boven te kijken dan naar beneden. Hij begon te glimlachen en vervolgde dat als ze zag wat hij zag als hij naar haar keek ze zo boven zouden zijn. Ze wist niet helemaal zeker of dat een compliment was of een simpele opmerking. Ze wist zelfs niet goed wat hij ermee bedoelde maar ze glimlachte ondanks, omdat zijn lach aangaf dat het iets positiefs was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyza sep 07, 2013 11:26 pm

Hij was opgelucht de glimlach weer op haar gezicht te zien verschijnen, want de uitdrukking die ze daarvoor had gehad was niet heel erg positief geweest. 'Klaar om verder te gaan?' vroeg hij, iets zachter nu, maar nog steeds glimlachend. Het was belangrijk dat ze de moed erin zou houden, net als het gevoel van overwinning wat ze nu toch hopelijk had, want hij kon zich wel herinneren dat er nog moeilijkere stukken dan deze aan zouden komen en hoewel hij er bijna zeker van was dat ze dat ook wel aan zou kunnen, was het belangrijker dat ze er zelf ook in geloofde want als ze dat vertrouwen in zichzelf niet had zou ze het alleen maar moeilijk maken. Hoewel het niet meer noodzakelijk was dat hij haar hand vasthield merkte hij dat hij nou ook niet echt eager (sorry, ik weet het nederlandse woord even niet Wink) om die weer los te laten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 1:27 am

Hij vroeg op zachte toon voorzichtig of ze zouden verder gaan en ze knikte. Ze kon nog genoeg rusten als ze boven waren of terug in het veld zaten dat ze eerder gepasseerd waren. Ze merkte dat zijn hand die van haar stevig vasthield en ze hoopte ergens dat hij deze niet zou loslaten. Het was ergens die extra steun die ze nodig had, hij hield haar vast en met haar eigen koppigheid en zijn hulp zouden ze het samen kunnen. Nu hij haar vasthield wist ze ook dat hij niets anders bood dan de stevigheid die ze nodig had. Het was ook de eerste keer dat ze iemand aanraakte en dat het niet was om die persoon mee te nemen voor haar gave. Ze keek nog even naar hun handen en wierp dan terug een blik naar boven. Het zag er van hier niet zo ver meer uit, ze zouden zo boven zijn als ze Ben moest geloven en misschien moest ze meer in zichzelf geloven, wetend dat ze het wel zou kunnen met die koppigheid en hulp van Ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 7:13 am

'Oké, dan gaan we weer op pas,' antwoordde Ben knikkend terwijl hij weer rechtop ging staan en Viniah ook overeind hielp met de hand die hij nog van haar vasthield. Met lichte tegenzin die hij niet helemaal begreep liet hij haar hand los om zijn rugzak weer van de grond te heven en op zijn rug te hijsen, en hij gaf haar rugzakje aan haar terug. 'En je moet het nog steeds zeggen als je het gevoel hebt dat het allemaal te veel is of zo, dan stoppen we even, dat is echt niet erg,' drukte hij haar voor de zekerheid toch nog maar eens stevig op het hart, al had hij zo'n vermoeden dat hoe vaak hij het haar ook zou zeggen, ze steevast door zou blijven gaan om maar niet laf over te komen - of, dat dacht zij in ieder geval. Hij was het er helemaal niet mee eens maar had ook geen zin een discussie aan te gaan bovenop een berg aangezien dat niet veel zou doen voor de vernieuwde spirit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 7:29 am

Hij bevestigde dat ze dan weer op pad zouden gaan en hij trok haar recht aan de hand die hij vasthield. Hij liet haar los om zijn rugzak aan te doen en gaf de kleine weer aan haar. 'Wanneer moet ik die nog eens dragen?' vroeg ze terwijl ze met een beetje tegenzin de kleine aannam om die over haar schouder te hangen. Ze had zin om haar hand weer uit te steken en hem te vragen om die weer vast te houden, omdat het net dat beetje zekerheid was die ze nodig had maar zebeslolt dat niet te doen. Ze had haar zwak moment al eens gehad en wilde dat niet nog een keer bij hem, al doorzag hij alles toch, hoe ze ook haar best deed het te verbergen. Ze knikte toen hij zei dat ze het moest zeggen als ze wilde stoppen om een pauze te nemen. 'Of jij kan me een poosje dragen, dan verliezen we geen tijd door mij,' zei ze met een geamuseerde glimlach om aan te geven dat het een grap was, want Ben kennende zou hij daar geen probleem mee hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 7:54 am

Ze ging ook staan en nam haar eigen rugzak van hem aan, maar vroeg vervolgens ook meteen wanneer ze zijn rugzak nog eens zou moeten dragen. 'Niet,' antwoordde hij vrolijk terwijl hij haar wenkte en weer langzaam begon te lopen. Rustig, zodat ze hem in zou kunnen halen en naast hem zou kunnen komen lopen, want daar was het pad nu nog even groot genoeg voor. Later zou het weer smaller en stijler worden, maar tot die tijd was het wel zo gezellig om samen te lopen. 'Ik doe het echt hoor, kijk maar uit' waarschuwde hij haar, nadat ze had voorgesteld dat hij haar misschien beter een stukje kon dragen als ze wat minder vertraging wilde oplopen, maar hij beantwoordde haar geamuseerde glimlach met een grijns. Hij zou haar waarschijnlijk wel een stukje kunnen dragen, maar helemaal naar de top zou niet lukken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 8:08 am

Viniah keek hem niet vrolijk aan toen hij zei dat ze hem niet zou mogen draaien. 'Dat is niet eerlijk,' zei ze met een licht-gefrustreerde ondertoon. Zelfs als ze hem zou proberen afpakken zou ze al geen kans maken tegen Ben. Hij begon op rustig tempo te lopen en het leek alsof hij wachtte tot ze weer naast hem zou gaan lopen. Het zou nu een goed moment zijn om zijn hand weer vast te pakken nu hij zo vlak naast haar liep. Ze begon met de bandjes van haar rugzakje te spelen zodat het niet zou opvallen. 'Ik weet het,' zuchtte ze. 'Ik had je niet op ideeën moeten brengen,' vervolgde ze maar de grijns waarmee hij haar glimlach beantwoordde gaf hopelijk dan toch aan dat hij er ook een grapje van maakte. Ze vond het fijn om te zien dat ze weer licht aan het stijgen waren, dit waren de "gemakkelijke" stukken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 8:20 am

'Ach, soms is het allemaal niet eerlijk, Viniah,' antwoordde hij luchtig, grijnzend toen hij de frustratie in haar stem hoorde. Ze leek ondanks haar lachen een beetje nerveus, te zien aan het gespeel en gedraai aan de bandjes van haar rugzak. 'Ja, nu zul je constant op je hoede moeten zijn,' voegde hij eraan toe, met een quasi-serieuze ondertoon in zijn stem om aan te geven dat hij haar heus niet echt zou laten schrikken hier bovenop de berg. 'Straks als we boven staan zul je zien dat Amon eigenlijk helemaal niet zo groot is,' vertelde hij. Alles zag er natuurlijk sowieso kleiner uit als je zo hoog stond als zij zouden staan straks, maar hij kon zich wel voorstellen dat voor Viniah, en ook voor de andere overlevenden, Amon een enorme stad moest lijken. Het was verder natuurlijk ook geen echt kleine stad, maar het zou goed zijn als ze het eens in proportie zou zien.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 8:37 am

Ze keek hem nog steeds gefrustreerd aan toen hij luchtig antwoordde dat het niet altijd eerlijk was. 'Je kan er wel voor zorgen dat het eerlijk is,' zei ze met een onschuldige glimlach in de hoop dat hij die echt niet zou kunnen weerstaan en toch zou toegeven om haar de rugzak eens te geven. Hij zei dat ze op haar hoede zou moeten zijn maar wat ging hij doen? Haar zo weg scheppen van de grond? Hij zou het eens moeten proberen. Niet dat ze er veel tegen zou kunnen doen, maar ze liet zichzelf graag geloven van wel. Al vroeg ze zich af of ze het zo erg zou vinden, gedragen worden leek haar wel leuk. Hij legde uit dat Amon van bovenaf veel kleiner zou zijn dan ze dacht dat het was. 'Zou ik de mensen nog kunnen zien die in Amon rondlopen?' vroeg ze nieuwsgierig. Ze wist het niet helemaal zeker maar ze gokte van niet. Als ze nu naar beneden keek zag ze ook de kleine dingen al niet meer, zoals Benjamin zijn auto.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 9:03 am

'Dat zou kunnen, ja,' zei Ben, die deed alsof hij daar echt diep over nadacht, 'ik zal erover denken en dan vertel ik later wel wat het wordt, goed?' Hij kon niet ontkennen dat haar onschuldige glimlach hem een beetje van zijn stuk bracht, maar liet dat zo min mogelijk merken en keek snel van haar weg voor ze dacht dat hij aan het staren was of iets dergelijks. Het was even stil terwijl ze verder liepen, maar toen vroeg Viniah of ze straks als ze boven stonden de mensen in Amon nog zouden kunnen zien lopen. Hij schudde zijn hoofd. 'Nee,' antwoordde hij, 'daarvoor zijn we te ver weg en te hoog. Maar het is nog steeds erg mooi om te zien, hoor. Het is echt een compleet andere kant van de stad vanaf hier, net zoals het er 's nachts anders uitziet dan overdag.' Het klonk allemaal een beetje vreemd, maar hij dacht wel dat ze het zou begrijpen als ze het met eigen ogen zag.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 9:17 am

Hij deed alsof hij nadacht en dat ze misschien wel eens zouden kunnen wisselen. Ze wist niet of hij er dan echt nog iets over zou zeggen, waarschijnlijk niet. Hij dacht dat hij haar aan het lijntje kon houden maar dit onderwerp was nog niet afgerond. Hij leek ongemakkelijk weg te kijken na haar onschuldig lachje om hem toch te overtuigen. Dat was iets dat ze kon onthouden, misschien een beetje zielig kijken de volgende keer en hij zou overtuigd kunnen worden. Ze wist dat ze net zo goed zou toegeven vanaf het moment dat hij haar zo'n glimlach of blik zou toewerpen, maar dat was bijzaak natuurlijk. Hij zei dat ze te ver en te hoog waren om de mensen in Amon te zien, niet dat ze dat erg vond. Ze vond het niet leuk om tussen zoveel mensen te lopen en soms wenste zelfs dat er niemand in Amon was zodat ze niet constant werd nagekeken. 'Ik geloof je,' zei ze toen hij zei dat het er compleet anders zou uitzien van bovenaf. 'Gaan we jouw huis kunnen zien?' vroeg ze nieuwsgierig en voelde haar maag keren toen ze dacht dat ze er vanavond zou moeten gaan eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 9:25 am

Ben had zo'n vaag vermoeden dat hij nog niet helemaal van haar af was op het gebied van wi nou pcies die rugzak mocht dragen, maar ze liet het voor nu even varen en daar was hij blij mee, want nog zo'n blik zou toch moeilijk te weerstaan worden. Ze leek het nu niet echt erg te vinden dat ze de mensen in Amon niet konden zien en ook hier kon hij wel begrijpen waarom. Ze had vast geen fijne herinneringen met hen opgebouwd tot nu toe. 'Nee, ik denk niet dat je ons huis kan onderscheiden,' hij herinnerde zich plots hoe hij datzelfde had gevraagd aan zijn vader toen ze samen de berg beklommen en glimlachte even voor hij verder ging. 'Maar je kan mijn huis vanavond genoeg bewonderen als je komt eten,' voegde hij daaraan toe, en hij keek haar even aan. Hoewel hij wist dat zowel zijn zusjes als zijn moeder aardig zouden zijn merkte hij toch dat hij een klein beetje nerveus werd van het idee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 10:09 am

Ze knikte toen hij zei dat ze hun huis niet zou kunnen onderscheiden. Ze vroeg zich af waarom hij zo glimlachte. Ze vond het niet zo'n grappige vraag, of was het dat wel? Ze glimlachte even toen hij zei dat ze het vanavond genoeg zou kunnen bewonderen als ze zou langskomen. 'Ik ben echt wel zenuwachtig, weet je dat?' vroeg ze en keek naar hem. Ze was op sociaal vlak niet echt een natuurtalent en ze was bang dat ze niet zou weten wat te zeggen, of hoe te reageren op bepaalde vragen of woorden. Zoals toen Ben vertelde dat zijn vader gestorven was. Ze had niet geweten wat te doen of te zeggen en ze wilde zo'n situaties niet meemaken vanavond. Ze zou zo waarschijnlijk al gek genoeg overkomen. En ze zou zich dan ook nog moeten inhouden om niet weg te rennen als zijn hond naar haar toe zou lopen en haar zou bespringen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 10:26 am

Na een korte stite biechtte ze hem op dat ze eigenlijk best wel zenuwachtig was voor dat etentje vsnavond. 'Weet je,' antwoordde Ben wat zachter, 'ik ook wel een beetje. Maar een beetje zenuwachtig zijn is heus niet zo erg.' Het was de soort zenuwachtigheid die je ook kon hebben voor je een toets ging maken en je eigenlijk wel wist dat je goed genoeg geleerd had. Toch bleef je zenuwachtig voor die ene vraag die je misschien niet precies zou weten, maar dat hoorde erbij en soms ging je er zelfs juist beter door presteren. Hij wist echter niet of dit hetzelfde was als een toets maken - Viniah had misschien dat idee wel al wist ze niet dat het hetzelfde gevoel was omdat ze nog nooit een toets had moeten maken. Niet waar je je druk om moet maken nu, Ben, sprak hij zichzelf toe, en hij keek vlug nog even naar Viniah om in te schatten hoe zenuwachtig ze nu echt was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptyzo sep 08, 2013 11:55 pm

Ze keek opzij met een geamuseerde glimlach toen Ben zei dat hij ook een beetje zenuwachtig was voor vanavond. Ze was ook een beetje nieuwsgierig. 'Waarom ben jij zenuwachtig?' vroeg ze aarzelend, hopend dat het geen domme vraag was geweest. Zij wist waarom ze zenuwachtig was. Zijn moeder en zusjes konden haar niet aardig vinden, ze was bang om raar over te komen of rare dingen te zeggen en als laatst was er dan ook nog de angst om levend opgegeten te worden door zijn hand, die blijkbaar nogal groot was. Maar hij had toch geen enkele reden om zenuwachtig te zijn. Hij kende zijn familie en hond al, hij was er niet bang van zoals zij. Ze merkte dat hij haar in de gaten hield. Misschien wilde hij zien hoe ze reageerde op zijn woorden of kijken of hij iets kon doen om haar misschien der zenuwachtig te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptydi sep 10, 2013 8:48 am

Ze leek niet helemaal te begrijpen waarom hij ook nerveus kon worden van het etentje wat op hun agenda stond. 'Omdat het spannend is als je familie nieuwe mensen ontmoet en dat geldt voor andere vrienden net zo goed als voor jou,' verklaarde hij langzaam, 'ik bedoel: stel nou dat mijn zusjes zich niet goed gedragen of de hond plotseling vreemd gaat doen of zo...' Hij haalde zijn schouders op. Het waren misschien allemaal veel simpelere dingen dan waar zij zich allemaal zorgen over maakte, maar hij dacht dat de dingen waar zij zich zorgen over maakte ook deels niet nodig waren. Zijn zusjes vonden haar al geweldig en hij wist zeker dat zijn moeder haar ook aardig zou vinden, want het leek hem nu eenmaal moeilijk om Viniah niet aardig te vinden. 'Het komt echt wel goed, joh, maak je niet zoveel zorgen,' zei hij glimlachend, in een poging haar nog wat moed in te spreken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptywo sep 11, 2013 3:15 am

Hij legde uit waarom hij nerveus was dat ze zijn familie zou ontmoeten en ze kreeg een glimlach toen hij haar bij zijn vrienden rekende. 'Ben ik een vriend van jou?' vroeg ze met een glimlach. Het was een compliment ja, ze had buiten haar medebewoners nog geen vrienden leren kennen tot nu. Ze keek opzij toen hij zei dat ze zijn zusjes zich niet goed konden gedragen of dat de hond misschien iets raars zou kunnen doen. Ze hoopte dat hij met raar niet bedoelde dat die hond haar zou opeten. Het werd even stil en het leek alsof ze beiden niet goed wisten wat te zeggen op het moment. Niet veel later stelde hij haar echter toch gerust door te zeggen dat het wel goed zou komen en ze zichzelf niet al te veel zorgen hoefde te maken. 'Ik zal proberen,' zei ze maar ze wist dat ze zich nog de rest van de dag zenuwachtig zou maken in alle kleine details, in wat ze moest dragen, zeggen doen als ze zijn moeder en zusjes zou ontmoeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptywo sep 11, 2013 10:57 am

Ze leek opnieuw verbaasd toen hij haar als zijn vriendin rekende, en hij glimlachte. 'Ja,' antwoordde hij, 'ik zie jou als een vriendin van me.' Aan de ene kant voelde hij vereerd dat ze daar zo blij mee leek, maar aan de andere kant betekende dat ook dat ze blijkbaar nog geen, of nauwelijks, andere vrienden had gemaakt, wat hij ook jammer vond voor haar. Maar het moest ook moeilijk zijn en ze deed haar best, dat wist hij. 'Goed zo,' zei hij met een goedkeurend knikje toen ze zei dat ze het zou proberen. 'Ik loods je er wel doorheen, hoor, het is over voor je er erg in hebt.' Hij wist dat hij het wel naar zijn zin zou hebben, ondanks de zenuwachtigheid. En eigenlijk dacht hij dat zodra Viniah zou merken dat zijn familie heus niet eng was en dat hun hond haar niets ging doen, ze ook wel wat los zou komen. Of, dat hoopte hij in ieder geval, want hij wilde natuurlijk niet dat ze zich de hele avond ongemakkelijk zou voelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptydo sep 12, 2013 7:58 am

Hij zei het nog eens extra dat hij haar als een vriendin zag. De glimlach die ze had zou waarschijnlijk niet snel weggaan en dit kleine compliment had haar dag nog perfecter gemaakt dan deze al was en nog zou worden. Ze haakte haar arm in de zijne, zoals ze zo vaak bij de begeleiders had moeten doen in het begin. Het was een vertrouwd gebaar geworden ondertussen. 'Jij bent ook een vriend van me,' zei ze vrolijk tegen hem. Hij was de enige vriend die ze had buiten het huis en ze vond het echt fijn om dat ook te kunnen zeggen. Hij stelde haar nog wat extra op haar gemak door te zeggen dat hij er nog altijd was om haar erdoorheen te loodsen en dat het zou over zijn voor ze het zou gemerkt hebben. 'Ik weet het wel, maar ik wil graag een goede indruk nalaten. Geen rare of slechte,' zei ze nog, maar ze wist dat hij het wel zou weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptydo sep 12, 2013 9:33 am

Hij glimlachte toen ze bevestigde dat hij ook een vriend van haar was. 'Dat vind ik leuk om te horen,' antwoordde hij, en hij kon een tevreden ondertoon in zijn stem niet weghouden. Hij knikte toen ze zei dat ze het ook wel wist, maar dat ze gewoon liever een goede indruk achterliet dan een vreemde. Dat kon hij natuurlijk wel begrijpen, al vond hij het jammer dat ze er geen vertrouwen in had dat ze het sowieso wel goed zou doen. 'Dat begrijp ik,' zei hij. Hij kon natuurlijk niet blijven zeggen dat het allemaal wel goed zou komen - dan zou ze daar op den duur ook helemaal geen waarde meer aan gaan hechten terwjil dat juist wel belangrijk was en hij wilde dat hij haar op haar gemak kon blijven stellen als dat echt nodig was. Eigenlijk hoopte hij vooral dat dit etentje ervoor zou zorgen dat ze wat meer zelfvertrouwen zou krijgen, want dat zou ze wel nodig gaan hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
Viniah

Viniah


Aantal berichten : 411
Ervaring : 411
Registratiedatum : 02-05-13

De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Emptydo sep 12, 2013 9:54 am

Viniah glimlachte toen ze de tevreden ondertoon in zijn stem kon horen. Ze keek even opzij toen ze haar arm in de zijne had gehaakt, ze wilde hem niet tot last zijn maar hij leek er gelukkig niet negatief op te reageren. Hij knikte en gaf toe dat hij dat begreep dat ze geen slechte indruk wilde nalaten en ze knikte zelf ook. 'Ja, daar ben ik het meeste bang voor,' vervolgde ze. Ze zweeg even en keek de andere kant op, naar het landschap om hen heen. 'Straks mag ik niet meer bij je thuis langskomen,' voegde ze er aan toe en wierp hem een glimlach toe om aan te geven dat ze het om te lachen zei. Hoeveel zorgen ze zich ook maakte, ze wilde niet nog meer van deze dag verpesten met haar gezeur erover. Het zou de onzekerheid toch niet wegnemen, integendeel zelfs.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





De hoge berg.  - Pagina 9 Empty
BerichtOnderwerp: Re: De hoge berg.    De hoge berg.  - Pagina 9 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De hoge berg.
Terug naar boven 
Pagina 9 van 18Ga naar pagina : Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 18  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Amon-
Ga naar: