Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Het strandje

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
AuteurBericht
Aiden




Aantal berichten : 615
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptydo mei 09, 2013 2:50 am

Aiden grijnsde breed toen ze zei dat hij er toch beter uitzag en hij keek opzij naar haar. 'Dankje,' zei hij met een glimlach om zijn lippen, het soort glimlach dat je niet meteen weg krijgt. Ze vroeg of er nog iets anders was wat hij wilde zien en hij keek haar nieuwsgierig aan. 'Natuurlijk, toon maar,' zei hij en liet zich gewillig meetrekken door Emma. Ze liepen samen door Amon en hij herkende de typische straten en huizen die er te zien waren. Alleen was het hier allemaal mooi. Geen vuil of graffiti op de straten en geen honderden auto's die je bijna omver reden. De zon scheen terug en hij was helemaal droog, het leek ook niet of het geregend had, alleen die geur hing er nog een beetje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptydo mei 09, 2013 3:07 am

Emma schudde haar hoofd, al bleef ze wel langzaam doorlopen. 'Ik bedoelde of er nog iets was wat jij zou willen zien. Of doen, natuurlijk.' Ze keek hem even aan en vroeg zich af of ze op het moment nog wat in de aanbieding had voor hem. Haar blik gleed door de straten maar er kwam niet meteen iets bij haar naar boven. De geur van de regen was het enige wat duidelijk maakte dat er recent druppels uit de hemel waren komen vallen en Emma besefte dat ze van die geur hield. Ze moest toch nog maar eens meer door de stad gaan lopen, want hoewel ook daar veel straten op elkaar leken waren ze hier zowat identiek aan elkaar, gepast aan de straten die ze tot nu toe had gezien. Gelukkig kon ze haar weg wel vinden in haar eigen labyrint en wist ze hoe ze naar het plein zou moeten komen. Desnoods zorgde ze er gewoon voor dat het plein pal voor hun neus stond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptydo mei 09, 2013 3:49 am

Aiden grijnsde. 'Oh, dat bedoel je,' zei hij terwijl hij hand in hand met haar door de straten van Amon liep. Hij vond dat dit een leuk beeld, gewoon zij die hand in hand liepen. Hij wist dat het ook alleen maar hier zou zijn en dat vond hij wel spijtig. 'Hm, ik vind het altijd leuker om verrast te worden,' zei hij tegen Emma en keek even achter zich, de Aiden versie van zichzelf was niet meer te zien, maar toch was het een enorme verrassing geweest. Hij volgde haar dieper de stad in en hij vond dat het allemaal hetzelfde was. Zo was het in Amon ook, maar dit was nog erger. Hij vond het niet erg, omdat hij wist dat ze nog niet veel van de stad had gezien. Hij merkte wel verschillen natuurlijk, als een rasechte bewoner.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptydo mei 09, 2013 5:10 am

Emma probeerde na te denken over nog wat wat ze konden doen, maar haar hoofd bleef redelijk leeg. Ze zag hem een tijdje om zich heen kijken. 'Ik weet dat het niet allemaal klopt,' zei ze, terwijl ze haar blik langs de huizen liet gaan, 'het lijkt teveel op elkaar.' Ze probeerde wat variatie aan te brengen in de kleuren van de bakstenen en dakpannen, de verf die op de raamkozijnen zat en andere kleine dingen, maar nog steeds was het duidelijk dat het bijna allemaal van elkaar gekopieerd was. Emma keek een tijdje naar de mensen die rond hen liepen, en hoewel ze ervan hield dat het zo rustig was, was het niet, helemaal niet zelfs. Ze wist niet of dat goed was of niet, want hoewel Aiden had gezegd dat hij het helemaal niet erg vond als het onrealistisch was, wist ze dat ze hier niet teveel aan moest gaan wennen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptydo mei 09, 2013 5:16 am

Aiden kneep even zacht in haar hand om aan te geven dat hij het niet erg vond. 'Dat is misschien waar, maar ik vind het fantastisch dus verpest het niet voor me,' zei hij met een ondeugende glimlach om zijn lippen. Hij was al helemaal vergeten dat ze hem afgewezen had. Meegenomen in haar denkbeeldige wereld was het beste dat er was. Hij merkte dat de omgeving veranderde, ze probeerde kleine details te veranderen en opnieuw keek hij haar aan. 'Echt Emma, het maakt niet uit,' zei hij. 'Ik let toch meer op jou dan die details.' Hij zag haar kijken naar de mensen die rondliepen. Sommigen knikte, glimlachten of liepen gewoon door. 'Dat moet vast fijn zijn voor jou om te zien?' vroeg hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptydo mei 09, 2013 5:26 am

Ze glimlachte toen hij zei dat het hem echt niets uitmaakte al wist ze niet helemaal wat ze moest aflezen uit zijn glimlachje. Eigenlijk was haar aandacht veel meer gevestigd op hun handen. Het voelde zo vertrouwd, zo veilig om zo te lopen. Maar toen hij zei dat hij toch veel liever naar haar keek dan naar de details die ze toch nog wat probeerde te veranderen en haar aankeek begon ze weer te blozen. Waarom, waarom moest dat gebeuren? Kon ze het niet gewoon uitzetten? Ze deed haar uiterste best normaal te blijven doen en glimlachte opnieuw naar hem, al zei ze niets. Ze volgde zijn blik langs de mensen weer en knikte toen hij vroeg of ze dit fijn vond. 'Het is fijn om me in ieder geval te kunnen voorstellen hoe het zou zijn als niet zoveel mensen zo deden,' antwoordde ze zacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptydo mei 09, 2013 5:34 am

Hij hoopte dat ze begrepen had dat het hem niks uitmaakte dat de kleine details niet perfect waren, hij was al blij dat ze hem dit liet zien. Hij had het gezien dat ze begon te blozen en hij glimlachte even. 'Die kleur staat je wel Emma,' zei hij plagerig en keek daarna weer even voor zich, om haar toch niet helemaal in verlegenheid te brengen. Hij knikte toen ze zijn vraag bevestigde. Natuurlijk vond ze het zo veel fijner dan hoe het echt was. 'Dat snap ik,' zei hij. Hij dacht even na over zijn volgende vraag. 'Kan je dan zelf niet ontsnappen naar deze wereld. Is het daarom dat je soms zo stil bent?' Hij vroeg zich af of ze hier dan ook gesprekken zou voeren met de denkbeeldige versie van zichzelf, als dat zelfs mogelijk zou zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptydo mei 09, 2013 6:14 am

Het werd zo mogelijk nog erger toen hij opmerkte dat de kleur haar wel stond en ze hield haar vrije hand tegen haar wang, al hielp dat natuurlijk niets. Ze schudde haar hoofd langzaam toen ze zijn volgende vraag hoorde. 'Nee, ik creëer dit voor jou en dan kan ik zelf beslissen of ik het ook wil zien of niet. Ik kan het niet... bij mezelf doen. Misschien omdat ik me er teveel van bewust ben dat het allemaal niet echt is, ik weet het eigenlijk ook niet precies,' antwoordde ze. Ze keek een tijdje opzij naar hem. De reden dat ze snel stil was had daar weinig tot niets van te maken, als ze stil was was dat meestal omdat ze niet wist wat ze moest zeggen of hoe ze moest reageren, zeker in situaties waar ze nog niet eerder in was beland, wat zeker nu nog redelijk veel voorkwam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptydo mei 09, 2013 10:15 am

Aiden glimlachte even toen ze blijkbaar nog roder werd door wat hij had gezegd. Hij luisterde aandachtig naar wat ze zei, benieuwd naar hoe die gave in elkaar zat. 'Hm, dat begrijp ik. Ik vind het raar, want ik weet ook dat het niet echt is en toch lijkt het zo. Is het dan bij ook niet zo?' vroeg hij en merkte dat ze hem aankeek. Hij keek terug naar haar en keek dan even naar hun handen. Het beeld zag er veel te goed uit en hij wilde dat het echt was. Misschien wilde hij hier gewoon met haar blijven. Hij keek even om zich heen, naar de huizen, de mensen en de omgeving. Het leek allemaal zo echt..
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptydo mei 09, 2013 10:40 am

Emma dacht hier even over na. 'Maar omdat ik alles creëer, zit het besef dieper bij mij. Ik ben me er op alle momenten van bewust dat dit iets is wat ik verzin omdat ik met alles rekening moet houden, terwijl het doel van dit alles is dat de persoon zelf niet weet wat er aan de hand is. Ik denk dat als jij je er ook echt op zou concentreren op het feit dat dit allemaal niet echt is, je misschien wel weg zou kunnen glippen. Maar dan zou je je daar volkomen op moeten concentreren en nergens twijfels hebben of het gevoel hebben dat je hier liever blijft,' ze keek hem even aan. Ze zag hem naar hun handen kijken, maar hield zelf haar blik op hem gericht. 'Ik weet niet of het wel goed zou zijn als ik het bij mezelf zou kunnen doen,' ging ze verder, terwijl ze weer voor zich uitkeek, 'misschien zou het te verleidelijk worden om hier te zijn en uiteindeljk zou ik mezelf er alleen maar mee uitputten.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptydo mei 09, 2013 11:46 am

Aiden luisterde naar wat ze zei en nu klonk het wel logisch. Ze legde uit dat als hij het echt wilde hij ook zou kunnen ontsnappen maar dan moest hij echt 100% zeker zijn dat het niet echt was en ook écht weg willen. Dat laatste ging het moeilijkste zijn. Hij was hier veel te graag. Het leek alsof ze alleen waren. Hij en Emma. 'Ik ben hier liever met jou dan dat ik zou terug gaan.' Ze legde uit dat het uitputtend zou worden moest ze het bij zichzelf proberen en hij knikte begrijpend. Hij keek haar weer nieuwsgierig aan. 'Is elke andere aanraking, buiten onze handen echt?' vroeg hij. Hij dacht even na hoe hij het beter kon verwoorden. 'Ik bedoel, als ik dit doe,' zei hij en streelde daarbij met zijn andere hand zachtjes over haar arm, 'doe ik dit ook in het echt? Of is het een soort van verbeelding?' zei hij en liet haar arm weer los. Haar hand bleef hij wel nog vasthouden. Hij wist dat ze die dingen niet wilde, omdat ze er begon van te hyperventileren, maar het was opnieuw iets waar hij nieuwsgierig naar was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptydo mei 09, 2013 12:09 pm

Emma keek weer op toen hij zei dat hij hier veel te graag met haar was. Ze wilde zeggen dat ze wilde dat ze het zo lang vol kon houden en dat ze hier ook heel graag met hem was, maar ze kreeg er geen kans voor, want toen hij zachtjes langs haar arm streek was dat even het enige waar ze op kon focussen. Ze had doorgekregen dat ze nog relatief rustig kon blijven als gewoon normaal bleef ademhalen, dat hij niet kon horen hoe snel haar hart klopte ook al voelde zij dat nog zo razendsnel tegen haar borst. Ze schudde haar hoofd toen ze weer naar hem opkeek. 'Je doet het alleen hier,' antwoordde ze zacht, 'je doet het wel echt, maar gewoon niet daar.' Hij liet haar arm weer gaan, al was ze blij dat hij haar hand wel vast bleef houden. Zelfs hier, waar ze wist dat niets hen kon deren, voelde het veiliger om hem dichtbij zich te voelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 12:15 am

Hij kon zien dat ze zich concentreerde om kalm te blijven toen hij haar aanraakte. Was dit kleine gebaar zelfs moeilijk voor haar om zich te concentreren? Hij grijnsde even door haar antwoord. 'Jammer dat het denkbeeldig is dan,' gaf hij eerlijk toe. Hij wilde dat het echt geweest was en hij wist dat hij in het 'echt' geen kans zou krijgen om haar zo dicht bij hem te hebben. Haar hand liet hem niet los, wat hem het gevoel gaf dat ze het niet erg had gevonden dat hij haar had aangeraakt. 'Maken zo'n dingen het moeilijker om dit te blijven doen?' vroeg hij, doelend op de illusie waarin ze hem had meegetrokken. Misschien als hij haar arm niet had losgelaten dat ze misschien haar concentratie ging verliezen en de wereld uit elkaar zou spatten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 12:35 am

Emma gunde zichzelf de tijd om even na te denken over haar antwoord. Wat zou hij zeggen als ze hem vertelde dat het haar inderdaad afleidde? Zou ze hem alleen maar meer in de war brengen over wat ze eigenlijk bedoelde? Waarschijnlijk wel. 'Het is een beetje... raar,' zei ze in een poging het uit te leggen, 'aan de ene kant leidt het af en aan de andere kant helpt het om degene waarbij ik de illusie doe aan te raken. Ik bedoel, ik kan het zonder maar het wordt makkelijker naarmate ik dichterbij de persoon in kwestie ben. Ik weet niet welke kant de overhand zou hebben.' Maak het niet erger, maak het alsjeblieft niet moeilijker... Maar ze wist ook dat ze door antwoord te geven haar nieuwsgierigheid meer de vrije loop gaf dan haar behoedzaamheid. Ze wist ook dat ze daar eigenlijk mee zou moeten stoppen, het was gewoon zoveel makkelijker als ze zichzelf niet telkens moest weerhouden van alles.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 3:59 am

Ze legde uit dat het het deels gemakkelijker maakte voor haar als de persoon in kwestie dichterbij was. Vandaar dat ze ook de hele tijd zijn hand vasthield, maar hij zag liever dat dat om een andere reden was. Hij bleef staan en natuurlijk bleef Emma zelf ook staan. Hij draaide haar met een simpele beweging naar zich toe en hij glimlachte even mysterieus naar haar. 'Dus, hoe dichter,' zei hij zacht en aarzelde even voor hij zijn vingers weer langs haar arm omhoog liet gaan, over haar schouder en uiteindelijk tegen haar wang legde, 'hoe sterker de illusie is? Of bedoel je iets anders?' Hij wist niet waarom hij opeens zo weinig remmingen had. Ze had hem afgewezen en toch kwam hij zo dichtbij. Misschien was het omdat hij wist dat het allemaal slechts een levensechte illusie was. Het was niet echt en zodra ze hun ogen zouden openen, zou het helaas niet meer zijn dan een droom.
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben

Ben


Aantal berichten : 406
Ervaring : 407
Registratiedatum : 02-05-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 4:07 am

Emma stopte automatisch toe hij dat ook deed en liet zich door hem naar hem toedraaien. Hij leek heel even te aarzelen voor hij verder ging. Elke kleine aanraking van zijn vingers voelde alsof hij een heet spoor achterliet op haar huid maar ze kon haar blik niet van zijn ogen afwenden. Haar hart leek te kloppen in haar keel, terwijl hij zachte woorden sprak. 'Nee, dat is ongeveer wat ik bedoel,' antwoordde ze even zacht en ze slikte een keer. Ze wist niet of ze zich van hem had kunnen afwenden, zelfs al had ze het gewild. Maar ze wilde het niet, dat was het punt. Zijn hand bleef rusten op haar wang en het enige wat ze kon doen was hem aankijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 4:16 am

Ze duwde hem niet weg. Integendeel, het leek bijna alsof ze dichterbij leek te komen. Haar stem klonk heel zacht en hij glimlachte toen hij zag hoe moeilijk ze het had. 'Je bent zo verwarrend Emma, wist je dat?' zei hij zachtjes. Hij wist niet waarom hij luider moest praten, ze stond toch dichtbij genoeg om hem te horen, ook al sprak hij zacht. Hij wist dat hij moest stoppen met haar zo aan te raken en hij kende zichzelf goed genoeg om te weten dat hij het niet nog eens zou aankunnen om gekwetst te worden. Hij keek nog een laatste keer naar haar ogen, die nu zo dicht bij de zijne waren en liet haar dan los. 'Sorry,' mompelde hij en kuchte even in de hoop dat zijn stem iets vaster zou worden. 'Het zal niet meer gebeuren.'
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 8:04 am

Emma kon zien dat hij worstelde met zichzelf en toen hij zich verontschuldigde kon ze de pijn in zijn stem horen, ook al probeerde hij die nog zo goed te verbergen. Ze keek naar hem, hoewel zijn blik afgewend was en plotseling werd haar hoofd helemaal leeg, hoewel er een knoop ontstond in haar maag. Toen ze weer opkeek was de illusie verdwenen en zaten ze weer in de auto. Ze wist dat ze iets moest zeggen om in ieder geval te proberen het uit te leggen. 'Aiden,' haar stem was zacht, zachter dan ze wilde dat die was en ze speelde afwezig met haar eigen vingers terwijl ze probeerde de moed op te brengen om te zeggen wat ze wilde zeggen. De knoop in haar maag werd eigenlijk alleen maar erger. 'Laat het me alsjeblieft uitleggen...' Ze wist niet eens of hij haar nog aan wilde kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 9:34 am

Voor hij het wist was de illusie verdwenen en zaten ze weer gewoon in de auto. Het was allemaal niet echt, niet gebeurd en hij kon bijna vloeken omdat hij niet meer had geprobeerd. Een omhelzing, misschien zelfs een kus. Waarom zou ze hem daar afwijzen, daar waren het toch alleen maar dromen en illusies. Dingen die niet echt waren en het nooit zouden worden. Ze zei zijn naam en vroeg of ze het alsjeblieft mocht uitleggen. Hij keek opzij naar haar. 'Dat hoeft niet Emma, echt,' zei hij en kneep even in haar hand om die vervolgens los te laten. Hij probeerde geruststellend over te komen, al wist hij niet in hoeverre hem dat lukte. Hij startte de auto weer en reed de baan op. Dan had hij toch een klein beetje afleiding.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 10:16 am

Ze voelde het kneepje in haar hand nauwelijks, zo verdoofd zat ze daar, in een poging te bedenken wat ze precies wilde zeggen om zo duidelijk mogelijk over te komen, want ze wist heel goed dat ze een groot deel van de tijd niet bepaald helder was. Hij begon alweer te rijden en ze keek op. 'Nee,' antwoordde ze, haar stem iets vaster nu, 'ik bedoel, jawel, ik moet het wel uitleggen.' Ze voelde dat haar handen weer begonnen met trillen klampte ze samen om dat te laten stoppen. 'Ik... Elke keer dat je me, dat je zo dichtbij bent,' ze schudde even haar hoofd, 'gebeurt er van alles met me en het is een goed gevoel, maar het is voor het eerst dat ik zoiets... Ik heb het niet onder controle en dat maakt me bang.' Haar stem trilde nu eveneens maar ze dwong zichzelf door te gaan want hij moest het in ieder geval een beetje begrijpen. 'En ik wil dat je weet dat het niet jouw schuld is en dat het me spijt en...' Opnieuw schudde ze haar hoofd en ze streek met een bevende hand door haar haar in een poging zichzelf te kalmeren, al lukte dat nu niet bepaald goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 10:24 am

Hij wist dat dit een gesprek was waarbij hij ondertussen zich het niet kon permitteren om met de auto, om eerlijk te zijn was hij ook net iets te zenuwachtig om zo te rijden. Met zijn gedachten bij Emma en niet op de weg. Hij reed een parking op van een willekeurige winkel en zette daar zijn auto stil. Nu kon hij haar aankijken en dat deed hij ook. Hij trok zijn wenkbrauw op door wat ze zei. Het was even ontcijferen omdat ze zo stil en in stukjes sprak, maar hij begreep uiteindelijk wat ze wilde zeggen. 'Je bent bang omdat je geen controle hebt?' vroeg hij, verbaasd. Hij wist niet hoe hij dat moest uitleggen. 'Je kan niet overal controle over hebben Emma, er zijn nu eenmaal dingen in het leven die je niet kan controleren.' Hij zweeg even. 'Aangezien je zegt dat het je een goed gevoel geeft, waarom zou je dan in godsnaam denken dat je de controle verliest?' vroeg hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 10:48 am

Hij stopte de auto weer, waarschijnlijk omdat hij zich niet van de weg wilde laten afleiden en met haar praten over zoiets en rijden niet samenging. 'Omdat het ervoor zorgt dat ik niet na kan denken, mijn hoofd blijft niet helder en ik weet niet wat ik kan doen als dat gebeurt. De controle verliezen bij mij kan een heel stuk ernstiger uitpakken dan bij jou.' Nu pas keek ze hem aan. Aan de ene kant wilde ze zien hoe hij reageerde en aan de andere kant was ze bang voor wat ze zou zien. Ze keek even om zich heen, maar de straat was nog redelijk stil. Ze wist niet hoe ze hem duidelijk moest maken dat de dingen die ze kon niet prettig waren en niet aangenaam, het tegenovergestelde daarvan en dat ze niet wilde dat hij ooit zoiets mee hoefde te maken. En dat dat niet eens de enige reden was waarom ze dit niet kon doen. Als ze alleen maar over straat liepen werden ze al nagekeken, dus wat zou er gebeuren als ze... Ze wilde die zin niet eens afmaken in haar hoofd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 10:52 am

Aiden keek naar haar en luisterde aandachtig naar wat ze zei. Blijkbaar ging het niet enkel om controle over zichzelf, maar ging het vooral over die gave. Opnieuw maakte ze duidelijk dat ze hem niet wilde pijn doen, of kwetsen of wat ze ook bedoelde. Hij keek naar haar, misschien wist hij niet wat ze bedoelde met de negatieve kant maar het kon hem niet schelen. Hij boog zich iets dichter naar haar toe en keek haar recht in haar ogen, om te tonen dat hij het meende. 'Al laat je me alles zien Emma, het kan me geen barst schelen. Ik vind het niet erg, ik kan gerust wat hebben.' Hij merkte dat hij het liefst zou smeken, om niet zo constant na te denken over alles maar hij kon zich nog inhouden. Hij wilde niet wanhopig overkomen, dat was zielig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 11:29 am

Emma wendde haar blik niet van hem af toen hij zich dichter naar haar toe boog. Ze staarde hem even aan, koppig. Het kon hem misschien geen barst schelen, maar haar wel. Daarbij had hij geen idee wat ze hem kon laten zien. 'Goed dan,' antwoordde ze en ze sloot heel even haar ogen, de stad voor hem creërend in haar hoofd, alleen zorgde ze er dit keer voor dat zij er niet bij was, dat hij haar in ieder geval niet kon zien. Het was vreemd, want hoeveel ze zich er ook vanaf had willen zetten, ze wist nu precies wat ze hem ging laten zien. Ze liet hem zitten in de auto, op dezelfde plek als nu, alleen nu zonder haar naast zich en in plaats van de stilte luid, angstig geschreeuw vanaf het plein, een straat verderop. Voor de rest was de straat uitgestorven, wat het geschreeuw alleen maar luider maakte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 11:35 am

Ze keek hem even vastberaden aan, bijna boos zelfs. Hij bleef zelf even vastberaden terugkijken, om aan te geven dat hij niet klein te krijgen was. Ze sloot haar ogen en hij bleef haar aankijken. Hij was opeens voor hij het wist op exact dezelfde plek. In zijn auto maar dit keer zonder Emma om hem uit te leggen wat er gebeurde. Hij hoorde gegil van iets verder en er hing een griezelige, drukkende sfeer. Hij keek achter zich, maar kon niets zien. Hij grijnsde scheef, zich afvragend of Emma het kon zien. 'Is dat alles?' vroeg hij zacht en schudde even lachend zijn hoofd. 'Ja, echt verschrikkelijk om zo de controle te verliezen.' mompelde hij meer tegen zichzelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 12:05 pm

Emma hield haar mond toen hij begon te lachen en liet in plaats daarvan het gegil aanzwellen. Een kinderstem riep om hulp, smeekte zelfs. Nee, dit was niet alles, was het maar waar. Ze wachtte tot hij op zou staan en als hij dat niet zou doen zou ze hem wel dwingen. Ze haatte het om te weten dat ze dat kon en tegelijkertijd moest hij weten, moest hij begrijpen wat het was wat ze hem kon laten zien, wat ze hem kon laten doen. Niet de leuke, vredige plekken waar hij tot dan toe in rond had gelopen, samen met haar, niet alleen die plekken in ieder geval. Opnieuw riep het kind en Emma liet haar onzichtbare zelf alvast richting het plein lopen. Kom op, Aiden, werk hier dan in ieder geval even mee, ik wil je niet dwingen. Toch leek er even iets veranderd in haar houding. Om dit te doen moest ze steviger staan en alles wat ze had gevoeld terwijl ze in de auto zat wegduwen. Ze wist dat het allemaal twee keer zo erg terug zou komen, maar voor nu kreeg ze het voor elkaar zich alleen hierop te concentreren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 10:20 pm

Aiden merkte dat hij een soort drang kreeg om naar het geroep toe te lopen. Er ging een lange rilling over zijn rug toen hij een kinderstem hoorde gillen, smeken om hulp. Het leek allemaal op een enge droom, een levensechte enge droom. Hij opende de deur van zijn auto en stapte uit. Het geluid klonk nog luider nu en hij stak automatisch zijn handen in zijn zakken terwijl hij langzaam naar het geluid begon naartoe te lopen. Hij keek op toen hij opnieuw een kind hoorde gillen en versnelde zijn pas. Wie dat kind ook was, het had zijn hulp nodig. Hij keek even naar omhoog, in de verwachting daar Emma te zien, maar het enige wat hij zag waren donkere bijeengepakte wolken. Hij haalde even zijn schouders op en liep verder, hopend dat hij de juiste richting uit ging.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyvr mei 10, 2013 11:59 pm

Emma liep nu met hem mee, op een paar meter afstand. Haar handen balden zich tot vuisten toen het kind weer schreeuwde, want hoezeer zij ook wist dat dit niet echt was, het geluid zorgde ervoor dat ze kippenvel kreeg. Zodra ze de hoek om liepen was het eerste wat ze zag de groep mensen die in halve circel ergens omheen stonden. Ze liep om de kleine menigte heen en keek vanaf de zijlijn naar het schouwspel. Een man in uniform duwde een mes tegen de keel van een vrouw, en vrouw wiens zoontje van nauwelijks een jaar of vier naast haar stond en met grote ogen naar zijn moeder keek. 'Zorg ervoor dat hij zijn mond houdt, of hem vergaat hetzelfde lot als jou,' siste de man, net luid genoeg om te verstaan en de vrouw probeerde in tranen het kind stil te krijgen. Emma wilde, wenste dat ze weg kon kijken maar haar blik bleef gevestigd ofwel op de vrouw ofwel op Aiden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyza mei 11, 2013 12:27 am

Aiden liep snel verder en zodra hij de hoek om was zag hij een hele groep mensen rondom iets staan. Hij wrong zichzelf ertussen en ging vooraan in de rij staan. Hij keek om zich heen, nieuwsgierig naar wat de bedoeling van dit schouwspel was. 'Wat is de bedoeling Emma?' vroeg hij zachtjes, wetend dat ze het wel zou horen. Het leek allemaal zo echt. Het mes drukte zachtjes tegen de keel van de jonge vrouw en hij zag een kleine lijn bloed ontsnappen. Hij slikte, blij dat Emma zichzelf niet had gebruikt voor die beelden want hij wist dat hij die kerel met het mes allang tegen de grond had gegooid. 'Wat verwacht je dat ik doe?' vroeg hij opnieuw tegen niemand speciaal, hopend dat Emma hem echt kon horen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Emma

Emma


Aantal berichten : 615
Ervaring : 604
Registratiedatum : 08-03-13
Leeftijd : 25

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyza mei 11, 2013 1:07 am

Emma bleef op een afstandje staan omdat ze wist dat het dan alleen maar moeilijker zou worden om hem niet te laten weten dat ze zo dichtbij was. Ze keke naar de vrouw, de vuurrode lijn tegen haar bleke huid en vervolgens naar het kind, wat nu niet meer naar zijn moeder keek maar naar Aiden. De man begon weer te praten toen ze haar blik op hem richtte. 'Zie je, niemand wil een verraadster als jij redden.' mompelde hij en hij grijnsde. Ook de vrouw richtte haar blik wanhopig op Aiden toen het mes dieper in haar keel sneed en ze prevelde iets wat niet helemaal te verstaan was voor de man blijkbaar zijn geduld met haar verloor en met een snelle haal keel doorsneed. Even was het helemaal stil voor een kreten van ontzetting opstegen uit de menigte en het kind begon te huilen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden

Aiden


Aantal berichten : 615
Ervaring : 620
Registratiedatum : 08-03-13

Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Emptyza mei 11, 2013 1:22 am

Het werd duidelijk dat er van hem iets verwacht werd want hij zag de vrouw en het kind wanhopig zijn kant uitkijken. De man zei dat niemand hen wilde redden en hij beet even twijfelend op zijn lip. Dit was geen gemakkelijke situatie en hij moest toegeven dat hij bang was, maar hij kon die vrouw en haar zoontje toch niet laten sterven? Hij maakte zich los uit de menigte zodra het mes nog iets dieper in haar keel ging. 'Dat is wel genoeg,' zei hij, zijn stem klonk vaster dan hij had verwacht. Maar voor hij het doorhad was de vrouw dood en lag ze op de grond, bewegingsloos. Aiden verstijfde en keek er geschrokken naar. Het leek zo echt. Zonder dat hij het wist was hij naar het kind gelopen en hield dat beschermend achter zich aan. 'Moest dat nou?' vroeg hij boos aan de man. 'Hoe zielig, ze had geen enkel verweer,' zei hij boos. Het kind had zijn armen om Aidens been geslagen, opgelucht dat er iemand was die het voor hem opnam. Maar Aiden voelde zich schuldig, als hij sneller was geweest leefde die vrouw misschien nog..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Het strandje - Pagina 7 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Het strandje   Het strandje - Pagina 7 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Het strandje
Terug naar boven 
Pagina 7 van 8Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Het RPG :: Amon-
Ga naar: